Tárgyalástechnika útmutató: Hogyan tudsz egy mondattal sikeresen zárni, egy ügyfelet?

A válasz egyszerű: „Megegyezhetünk?” Köszönjük a figyelmeteket, az év legrövidebb Comline cikkét olvashattátok. És most jöjjön az igazi cikk. Ahhoz, hogy megvizsgálhassuk a válaszlehetőségeinket, először tegyük fel a kérdést másképp: Hogyan tudsz hatékonyan és eredményesen zárni, egy mondattal, hogy ne húzott-nyúzott, maszatos befejezésnek tűnjön a zárás (ami így valószínűleg nem is igazi zárás)? A jó […]

Gyávaság, mikor közösségi médiával próbálod kiváltani a telefonálást az értékesítésben?

Különböző közösségi média oldalak böngészőben egymás fölött megjelenítve

Mondhatnád, hogy Te nem kerülöd el a telefonhívásokat, és mindig az első vonalban állsz (vagy ülsz). De valamiért mégis kattintottál. Akkor vagy őszinte vagy magaddal, vagy kíváncsi arra, mit is gondolok erről. Mindkét esetben itt a helyed, izgalmas lesz a címbeli kérdésre adott válasz minden részlete. Annyit már mindenesetre most elárulok a válaszból, hogy bizony, […]

Apropó, avagy hogyan szerezd meg az ügyfél figyelmét telefonban!

Telefonos időpont egyeztetés közben olvassa az értékesítő a szöveget

Ebben az időszakban fontos, hogy tárgyalásaid legyenek és ehhez most az egyik elengedhetetlen eszköz a telefonálás. És azon, hogy hogyan telefonálsz sok pénz(ed) múlik. Ez az egyik olyan kapu az értékesítésedhez, ahol másodpercek és félmondatok alatt lehet elbukni vagy megszerezni egy ügyfelet. Pont azért kell most, és máskor is sokat beszélnünk róla, mert a telefonban […]

Miért, és miként érdemes képeztetni az értékesítőidet? De tényleg, miért?

Vezetőként a belső képzésekkel rendszeresen karban lehet tartani egy csapat frissességét, motiválni is lehet őket, de egy idő után hajlamos elfáradni a belső szervezet. Ilyenkor jön jól egy külső szemlélő, másfajta rálátással. Értékesítési vezetőként nem egyszerű döntés egy ilyen képzésbe belevágni, hiszen sokszor vegyes összetételű csapatot kell ismeretlen emberek nehezen belőhető tudásszintjére bízni. Esetenként nem […]

Miért éri meg elmenni értékesítési tréningre? És miért nem éri meg megvárni, hogy a vezetőd esetleg ne küldjön el?

Mit teszel, mikor utolérnek az eredménytelen túlórák, végtelenbe nyúló napok? Amikor keményen dolgozol, jó vagy, értesz ahhoz, amit csinálsz, és mégis megrekedsz az értékesítésben. Közben szaporodnak a nemek, fogynak az ajánlások. Valamit tenni kéne, mielőtt kiégsz a semmiért. De mit? Sejted, hogy változtatnod kell. Viszont rá kell jönni, hogy pontosan min. Nézzük meg hol kapsz […]

Hogy alkosd meg azt az értékesítési stratégiát, ami tényleg célba juttat?

Elégedett vagy az értékesítőid teljesítményével ebben a korlátozásokkal teli időszakban? Tudják mi a jelenlegi célod? Ebbe az irányba haladnak? Nézz rájuk! Hányan hányfélét gondolnak arról, hogy mi a jelenlegi stratégia? Ha úgy látod túl változatosak a gondolatok, akkor lehet itt az ideje értékesítési stratégiát (újra)alkotni. Mit eredményez majd a jó stratégia? Eléred vele, hogy az […]

Mit csinál, és mi van az igazán kitartó értékesítő fejében?

Érezted már az erőt és a jutalom érzését, amikor egy bizonytalankodó ügyfeledet tudod a vásárlásra rávenni? És érezted már a lehangoltságot, amikor olyan ügyfelet is elszalasztottál valamiért, aki egyébként meg feléd billenne? A két esemény között a vízválasztó legtöbbször a kitartás. De nem úgy, ahogy Te gondolod. Ha velem tartasz a következő bekezdésekben, adok Neked […]

A céges kassza bánhatja az értékesítők megállás nélküli versengését

A munkatársak lojalitását nem lehet varázsütésre kiérdemelni, és korántsem könnyíti meg a vezetők dolgát, hogy a kialakítása során egyszerre több szempontot kell figyelembe venni. Egyrészt a cég és az egyéni célkitűzéseket, másrészt a csapat és az egyéni érdekeket kell összehangolni. Utóbbi különösen jó érzéket kíván azoknál a csoportoknál, amelyeket felfokozott, ráadásul szükséges versenyszellem hat át. […]

Nem biztos, hogy a tehetséges értékesítőkből lesznek a legjobbak

Profi értékesítőnek születni kell – legalábbis egyes nézetek szerint. Szerintem viszont a profit az teszi azzá, hogy ismeri a sikerre vezető fortélyokat és jókor, jó helyen alkalmazza őket. Azt vallom, hogy az értékesítés sokkal inkább egy tanulható szakma, mint művészet. De vajon mi a meghatározó különbség az ösztönös és a tudatos értékesítő között? Az elterjedt […]

Bizalomépítés – Az értékesítés kihagyhatatlan lépcsője!

A bizalomépítés az értékesítés egyik legfontosabb lépése. Ha Te értékesítő vagy, akkor minden nap úgy építed fel a kommunikációdat, hogy az új ügyfeleid bízzanak benned, megnyíljanak, és célratörően tudj majd velük tárgyalni. Igazi bizalmat kell felépítened. Mindezt a felfoghatatlan információáradatban, ami nap mint nap bombázza a potenciális ügyfeleket. Neked kell kiemelkedni ebből az áradatból, ráadásul […]