Comline magazin

Válj hétről hétre jobb értékesítővé ingyenes és prémium tananyagainkkal.

A céges kassza bánhatja az értékesítők megállás nélküli versengését

A munkatársak lojalitását nem lehet varázsütésre kiérdemelni, és korántsem könnyíti meg a vezetők dolgát, hogy a kialakítása során egyszerre több szempontot kell figyelembe venni.

Egyrészt a cég és az egyéni célkitűzéseket, másrészt a csapat és az egyéni érdekeket kell összehangolni. Utóbbi különösen jó érzéket kíván azoknál a csoportoknál, amelyeket felfokozott, ráadásul szükséges versenyszellem hat át.

A túlzásba vitt verseny egyáltalán nem motivál

Kifejezetten kemény diónak bizonyulhatnak az értékesítők, mert náluk a fejlődés elengedhetetlen feltétele az egészséges keretek között tartott rivalizálás. A túlzott versengés azonban széthúzáshoz vezet, amit arról ismerhetünk fel, hogy a kollégák

  • folyamatosan egymás fölé akarnak kerekedni és láthatóan nehezükre esik összefogni a közös célokért,
  • gyakran csapják le egymás kezéről az ügyfeleket,
  • rendszeresen alulárazott üzleteket kötnek csak azért, hogy mindenkit lekörözzenek.

Az összetartás szinte teljes hiánya a cég bevételeinek stagnálásához, rosszabb esetben a visszaeséséhez vezet. És jelentős, értékesítésben rejlő potenciált hagy elveszni. A jó hír, hogy ez az állapot helyrehozható.

Például a tudatosan szervezett, pontos célokat meghatározó csapatépítő programokkal, melyek során a csapattagok közösen megoldandó feladatokat kapnak és olyan szituációkba kerülnek, amelyek megtanítják, hogyan kerülhető el a vezetővel kialakuló konfliktus, éreztetik a felelősségvállalás fontosságát és kommunikáció erejét.

Aki meglátja a potenciált, előrehalad

Képzeljük csak el, mennyivel emelkedhet a bevétel egy olyan cégnél, ahol a korábban széthúzó értékesítők közötti rivalizálás optimális mederbe terelődik.

Több mint 23 éves értékesítők képzésében szerzett tapasztalatom alapján 30, sőt akár 300%-os fejlődést eredményezhet, ha egy szervezet felismeri, majd kiaknázza az értékesítésben rejlő potenciált. Ehhez tisztában kell lenni azzal, hogy az üzletkötők sikerét a stabil, megbízható csapat és a személyes motiváció mellett további két tényező befolyásolja jelentősen:

  • a szakmai felkészültség,
  • illetve a munkájukat segítő hátország szervezettsége.

Abban hiszek, hogy a megszerzett tudás, akkor éri a legtöbbet, ha megosztjuk.

A közel negyed évszázados tapasztalattal a hátam mögött rutinosan ismerem fel, ha egy vállalat a bevételnövekedés útjában álló három tényező valamelyikével küzd. Ezt a tudást nem rejtegetem Szent Grálként, hanem mindenki számára ingyenesen letölthetővé tettem– egy 50 perces előadásvideó és egy 8 oldalas e-book formájában.