Comline magazin

Válj hétről hétre jobb értékesítővé ingyenes és prémium tananyagainkkal.

Gyávaság, mikor közösségi médiával próbálod kiváltani a telefonálást az értékesítésben?

Különböző közösségi média oldalak böngészőben egymás fölött megjelenítve

Mondhatnád, hogy Te nem kerülöd el a telefonhívásokat, és mindig az első vonalban állsz (vagy ülsz). De valamiért mégis kattintottál. Akkor vagy őszinte vagy magaddal, vagy kíváncsi arra, mit is gondolok erről. Mindkét esetben itt a helyed, izgalmas lesz a címbeli kérdésre adott válasz minden részlete. Annyit már mindenesetre most elárulok a válaszból, hogy bizony, részben gyávaság. Most ezt a minősített esetet fogjuk taglalni.

Mi is történik a közösségi médiában?

Küldesz ki üzeneteket, és azokra vadászol, akik reagálnak rá? Írsz jó szövegeket, hátha valaki bejelentkezik? Csinálsz saját oldalt, és arra írod ki ezeket a szövegeket, a közösségi médiából meg csak átvezeted magadhoz a potenciális(nak vélt) ügyfelet?

Bármelyik is igaz, biztos vagyok benne, hogy teszel bele energiát, próbálod cizellálni az írásaidat, a webes megjelenésed. A szöveged lehet el is olvastattad 2-3 ismerőssel és megkérdezted, ők hogyan reagálnának rá. A visszajelzések végül elég jól hangzanak.

Úgyhogy kiteszed, és vársz.

A közösségi médiában történő kapcsolatba lépésnél ritka az azonnali eredmény és visszajelzés. Inkább várakozással teli, kiszolgáltatott állapot, hogy mikor jön bármi reakció…

Mi a gond ezzel?

Az előző bekezdés utolsó mondata. Nem teszel semmit, passzív vagy. Nem csak, hogy nem teszel, de nem is tudsz. Még egyszer mondom, nem a módszert tartom rossznak, hanem azt a verziót amikor jótékony homályba engeded veszni a telefonos értékesítés erejét, és hamis megnyugvást keresel abban, hogy Te használsz egy vélt alternatív értékesítési csatornát.

Nézőpontom szerint csak így, csak ezt az egy módszert használva hatékonyan terjedni/terjeszteni nem lehet.

Mi a telefonáláshoz képest a gond, a közösségi médiával?

1. Zajos

Amikor az internetre lépsz, reklámok követnek mindenhová. De még mikor konkrétan tartalmat fogyasztasz, akkor is lehet, hogy azon belül épp eladni akarnak neked valamit. Ugyanezt érzi a leendő ügyfeled is. Mindenhonnan valaki keresi éppen, bombázzák őt azzal, hogy vásároljon. A telefonban viszont csak rád figyel (ha megszerzed a figyelmét).

2. Az ügyféltől vár el aktív magatartást.

Amikor az illető meglátja az üzeneted, elképzelhető, hogy akkor, abban a pillanatban még érdekeli is a dolog, de hogy neki, reagálnia kell, írnia kell, és/vagy kérdeznie. Na ezek közül minden lépésnél elvesztetted a hozzád érkezők négyötödét. És akkor még azzal számoltunk, hogy nagyon jó a szöveged.

3. Nem biztos, hogy megtalálod a célcsoportod.

4. Te hiányzol belőle, hogy kompenzálni tudd a szöveg hiányosságait, és kifogásokat kezelj.

5. Mert a szöveged nem (lehet) eléggé személyre szabott. Túl általános.

6. Rengeteg másmilyen szakértelem (is) kell hozzá.

A közösségi médiában lépsz fel, első ránézésre nem feltétlen tűnsz szakértőként, miközben az ügyfeled üzenőfala más szakértőkkel (is) zsúfolásig megtelt már.

7. Ami a legfontosabb:

Azért gyáva módja ezt a csatornát használni elsődlegesen a kapcsolatfelvételre az értékesítésben, mert a telefonban minden kontroll nálad lehet, mégsem azt használod. Nálad lehetne a teljes irányítás, Te mégis kiadod a kezedből.

Hol van szerepe a közösségi médiának a telefonálásban?

Ha már fenn van Ő is, akkor jó ötlet lehet, hogy utánanézel a közösségi oldalon, és Te gyűjtesz Róla anyagot. Majd ezzel felvértezve hívod fel. Meglátod majd, mindjárt sokkal könnyebb irányítani a beszélgetést, ha ezekkel az adatokkal még meg is támogatod.

A közösségi média ideális felület, hogy információt gyűjts arról, akit fel akarsz hívni. Így sokkal könnyebb “apropót” találni a hívásod okának.

Miért ne csináld mindkettőt (teljes erőbedobással)?

A közösségi oldalak nagy potenciállal bírnak, de a kiaknázásukhoz rengeteg új képesség kell, hogy egy új láb lehessen az értékesítésedben, miközben ugyanannyi idő alatt a telefonos képességeiden sokkal többet és hasznosabban tudsz fejleszteni.

Melyik jobb? Ha 10 emberből – akárhányat is fogsz meg most – még egyet sikerül jól zárni, vagy ha ezer olvasóból 15-tel több veszi fel a kapcsolatot veled?

Add hozzá ehhez azt, hogy valószínű nem kezdő értékesítő vagy, sőt. Lehet, hogy csak idén többszáz hívással többet indítottál, mint amennyi egy hétköznapi halandó telefonjában összesen van. Valószínű azért csináltad mert hozott üzletet, nem? Miért engednéd parlagon heverni ezt a tudást és lehetőséged? Mert van, amikor nem hoz üzletet? Vedd fel a telefont ma is!

Hogyan telefonálj többet, jobban, könnyebben?

A cikkek végén általában a képzéseinkről beszélünk. Most is szívesen várunk az időpont egyeztetés és hideghívás tréningünkön. Viszont van még valami: Addig is képezd magad az oldalon. Rengeteg cikket írtunk már a témában, szívd fel magad ezekből a tartalmakból itt: https://kepzes.comline.hu/magazin/

Így, mire találkozunk még jobb önmagaddal vehetsz részt a tréningünkön, hogy ott még tovább fejleszthessünk Téged. A javadat akarjuk, tégy Te is így, add meg magadnak a tudást, ami ehhez kell. A tréningre itt tudsz jelentkezni: https://kepzes.comline.hu/ertekesitesi-trening/telefonos-idopont-egyeztetes-es-hideghivas-trening-es-gyakorlo-nap/

Ha elsőként értesülnél az új cikkeinkről, képzéseinkről, vagy szívesen vitatnád meg a témákat hasonszőrűekkel egy csoportban, akkor ajánljuk a Comline előfizetéses rendszerét is.

Figyelem, a szöveg nem arra vonatkozik, amikor teljes online üzletet is építesz, profi weblappal, videók készítésével, blogolással, social-media menedzsmenttel. Azokat profikkal csináltatod, pénzt kiadva. A cikk arról szól, mikor Te a saját munkádon belül váltasz erre, pénzt termelve.