Találd meg a Neked szóló
tartalmakat
a tudásbázisban!

Válogass az
ingyenesen elérhető
szakmai anyagainkból!

Találd meg a Neked szóló tartalmakat a tudásbázisban!

Válogass az
ingyenesen elérhető
szakmai anyagainkból!

A vezetés fogalma

Manapság a vezetés fogalma kicsit kezd olyanná válni, mint a hősiesség, vagy a hazaszeretet. Tudjuk, hogy ezek fontos dolgok, de valahogy távolinak tűnnek a mindennapi életünkben. Így egyre több vállalkozó és vállalatvezető inkább csak menedzselésre, vagy bizonyos vállalati ellenőrző rendszerek működtetésére gondol, amikor a vezetés fogalma kerül szóba. Pedig az Ember nem változott meg az […]

Milyen a jó vezető?

A vezetői munkánk során emberekkel bánunk, és szervezeti rendszereket kezelünk. Ezért nagyon fontos, hogy mindkét területen szakértők legyünk. A szakértelem pedig abból áll össze, hogy egyrészt alaposan ismerjük a munkánk „tárgyát”, tehát az embereket és az emberekből álló szervezetek működését. Másrészt rendelkezünk olyan eszközökkel, amik segítségével fejleszteni, alakítani, kezelni, javítani tudjuk mindkettőt. Végül pedig lényeges, […]

A jó és a rossz vállalati tréningek

A vállalati tréningek világában szinte átláthatatlan kínálat áll a rendelkezésünkre. A kültéri és beltéri helyszíneken szervezett csapatépítőktől kezdve, a szakmai, értékesítési, és vezetői tréningeken át, egészen a személyre szabott kiscsoportos képzésekig. A probléma mára leginkább az lett, hogy hogyan válasszunk olyan képzést, ami valódi értéket ad a vezetőinknek és beosztottainknak, és amitől valóban javulni fog […]

Miért fontos a pozicionálás az értékesítés során?

Az értékesítés és a marketing édestestvérek. Alapvetően nem hatékony szervezeti döntés túlságosan élesen szétválasztani őket. Természetesen meglehetősen más képességeket igényel mindkét szakterület, és ezért általában eléggé különböző kollégák fognak dolgozni ezeken a területeken. De a két terület működésének szoros összehangolása nagyon lényeges vezetői feladat. Mindkettőnek kulcstényezője a célcsoportok és a pozicionálás helyes és alapos meghatározása. […]

Eredményes és eredménytelen értékesítési módszerek

Az értékesítési módszerek sokaságában nem könnyű megtalálni a rendező elvet, ami alapján áttekinthető csoportosítást tudnánk kialakítani belőlük. A legjobb megközelítésnek az tűnik, ha a mi rendező elvünk az lesz, ahogy az értékesítő megközelíti az ügyfelet, valamint a kezelendő problémát. Ugyanis fontos, hogy az értékesítő mind az ügyféllel történő bánásmódját, mind a problémakezelését, valamint ezek együttes […]

Az értékesítés lépései

Évek óta tanítom az értékesítőknek, hogy minden sikeres tárgyalás lépések sorozata. Minden lépés ugyanakkora fontossággal bír. Minden lépés a korábbi lépés eredményét használja. A fő szabály egyszerű: a sorrendet be kell tartani, sem kihagyni nem érdemes, sem cserélgetni a sorrendet. Nézzük meg az értékesítés lépéseket, hogyan épülnek egymásra. A kapcsolat kialakítása Első lépés szerezd meg […]

Az emberismeret fejlesztése az értékesítésben

Az értékesítés lényege, hogy embereknek megmutatjuk, hogy az általunk kínált termékek és szolgáltatások valóban megoldást jelenthetnek a problémáikra. Már ebből a rövid definícióból is világosan látszik, hogy egy értékesítő nem nagyon tudja ellátni a feladatait gyakorlatias emberismeret nélkül. Legtöbben ismerünk „természetes értékesítőket”, akik bárkivel pillanatok alatt megismerkednek, sőt össze is barátkoznak. Szokták mondani, hogy az […]

Kifogáskezelés telefonon

A kifogáskezelés telefonon sok szempontból hasonlít a személyes tárgyalás során alkalmazott kifogáskezeléshez. De van azért néhány nagyon jelentős különbség. Az első ilyen az, hogy telefonon szinte mindig sokkal kevesebb idő áll rendelkezésre. Ezért az értékesítőnek sokkal begyakoroltabbnak kell lennie a technikáiban, valamint egyszerűen csak „fel kell pörögni”, és villámgyorsan reagálnia, különben elveszti az ügyfelet. A […]

A motiváció fogalma

A motiváció fogalma évezredek óta izgatja az emberiséget. Vajon mi hajtja, mi mozgatja a másik embert? Ez a kérdés áll az üzleti pszichológia és a vezetéstudomány érdeklődésének középpontjában is. De a vállalkozásunk túlélése is azon múlik, hogy vajon meg tudjuk-e fejteni ezt a rejtélyt. Sokan úgy vélik, a vezetők feladata is elsősorban az, hogy motiválják […]

Az értékesítési stratégia részei

Kell-e más értékesítési stratégia a cégünkben, mint hogy „adjunk el minél többet, mindenkinek!” Valóban ilyen egyszerű lenne? Vagy ennél, azért alaposabban ki kell dolgozzuk az értékesítési stratégiánkat, ha egy sikeres vállalkozást akarunk felépíteni? Az értékesítők többsége, akik részt vesznek a képzéseinken, nem rajonganak a stratégia gondolatáért. Valami elméletinek, és a valóságtól elvonatkoztatott dolognak érzik azt. […]