A csapatépítés célja

A csapatépítési programok szervezése egyre népszerűbbé vált az elmúlt években a vállalkozások körében. Nagyon sok cégvezető van tudatában annak, hogy mennyire fontos egy jó csapatot létrehozni és magasan tartani a csapatszellemet. Ugyanakkor egyre kevesebben vélik úgy, hogy a hagyományos csapatépítési elképzelések kellően működőképesek. Természetesen a csapatépítés célja lehet az is, hogy a munkatársak közösen töltsenek […]
Hogyan legyek jó vezető?

Ez a kérdés nagyon sok vállalkozóban és cégvezetőben felmerül időről-időre. Valakiben a vezetési kudarcai okozzák, hogy foglalkozzon a kérdéssel, mások egyszerűen csak fejlődni akarnak vezetőként. Tény, hogy egy vezető, általában minden munkatársánál nagyobb hatást gyakorol egy vállalkozás vagy cég életére. Ő a rendszerek működtetője. Kisebb cégekben a rendszerek építője is. És neki kell mozgásba hozni, […]
A motiváció fenntartása a csapatunkban

Számtalan motivációs elmélet létezik, amelyeket ha ismer egy vezető, akkor biztosan megtalálja az ő csapatához illeszkedőt. De számtalan hamis, romboló tévhit is kering a vezetői társadalomban, ami megbénítja a vezető cselekvési hajlandóságát, vagy rossz döntésekre sarkallja! Az eredmény lehangoló, a legjobb emberink hagynak cserben bennünket és legjobb esetben is egy gyenge utánzatot találunk helyette, akit […]
Működő kifogáskezelési technikák

Számos könyv íródott már a kifogáskezelési technikák témájáról, és tréningek tucatjain lehet érdekes kifogáskezelési technikákat elsajátítani. Az értékesítők többsége mégis folyamatosan újabb és érdekes kifogáskezelési technikákra vadászik. Ha voltál már egy-két értékesítési tréningen, és valóban gyakorlod is az értékesítést, akkor biztosan Te is kipróbáltál már néhány olyan kifogáskezelési technikát, ami csodálatosan hangzott a tréner szájából, […]
A pozicionálás fogalma és használata az értékesítésben

A pozicionálás fogalmát sok marketinges és PR szakértő is félreérti. Csak abban a korlátozott értelemben használják, hogy elhelyezni a terméküket a versenytermékek piacán, az ár, és még egy termékjellemző tekintetében, mint például a minőség, vagy a stílus. Természetesen, ez egy érvényes meghatározása a pozicionálás fogalmának, de ez az értékesítésben nem a leghasznosabb definíció. A pozicionálás […]
A hatékony értékesítés tényezői

Mindenkinek 24 órából áll egy nap, ez alól az értékesítők sem kivételek, gondolom ezzel egyet tudsz érteni. És azzal is, hogy egy értékesítő eredményességét és bevételeit nagyban befolyásolja a hatékony értékesítés. Mert nem mindegy, hogy mivel mennyi időt tölt és milyen eredménnyel zárul. Ahhoz, hogy javítani tudjuk az eredményeket, és nem mellékesen a bevételt, pár […]
Értékesítés ösztönzése! de mégis hogyan?

Az értékesítés ösztönzése olyan eszközöket és technikákat takar, amelyek rövidtávon, illetve közvetlenül hatnak a potenciális vásárlóinkra. Céljuk, hogy a már érdeklődő, vásárlási döntésen gondolkodó, de még kissé bizonytalan személyekre gyakoroljanak ösztönző hatást. Ilyen módszereket egyaránt alkalmazhatunk a marketingkommunikációnkban és az értékesítésünk során. A marketing során a legtipikusabb mód az értékesítés ösztönzésére, az árengedményes kuponok használata. […]
Tárgyalás nehéz emberekkel

Az értékesítési és üzleti tárgyalások során mindannyian találkozunk olyan tárgyaló partnerekkel, akiket úgy tűnik, valamiért nem tudunk sikeresen kezelni. Ezért a tárgyalás nehéz emberekkel sok értékesítő számára kritikus témakör. Nagyon fontos azonban, hogy a tárgyalási kudarcaink okait alaposan megértsük, és el tudjuk különíteni a kezelhető és a kezelhetetlen eseteket. Ugyanis nyilvánvalóan vannak olyan emberek, akiket […]
Az értékesítés pszichológiája

Egy pszichológusnak, vagy hasonló terapeutának hónapjai, nem ritkán évei vannak arra, hogy kiismerje és megértse a paciensét. Beazonosítsa a problémáit és valamilyen kivezető utat javasoljon, vagy megoldási programot állítson össze a számára. Ugyanerre egy értékesítőnek gyakran csak percek, esetleg órák állnak a rendelkezésére. Mondhatnánk persze, hogy egy értékesítőnek nem is kell olyan mély problémákkal megküzdenie […]
A jó vezetői kommunikáció jelentősége

„Néma gyermeknek anyja sem érti a szavát”, tartja a közmondás. Ez sokszorozottan igaz a „néma” ügyvezetőre. Egy vezető legfontosabb vezetői eszköze a jó vezetői kommunikáció. Jó vezetői kommunikáció nélkül minden más vezetői eszköz és technika kudarcot vall, illetve nem is igazán működik. Szerencsére a vezetői kommunikáció tanulható és fejleszthető. És az alapvető vezetői adatok mellett […]