Comline magazin

Válj hétről hétre jobb értékesítővé ingyenes és prémium tananyagainkkal.

A figyelem megszerzése: a siker első lépései [és 5 email template]

  • 2022-ben naponta 333 milliárd e-mailt küldtünk világszerte. Ízlelgessük egy picit ezt a számot, pláne annak fényében, hogy 2022 év végére a világ népessége az ENSZ számításai szerint 8 milliárd fő volt. Ezek szerint tehát mindenkire jut nagyjából 41 e-mail naponta. 

 

Ez nem sok, ez rengeteg.

 

Főleg, hogy a világ népességének 37%-a még csak nem is internetezett. Folytatva a matekot, marad tehát 5 milliárd ember, aki internetezik, így a szám máris 66 e-mail naponta. 

Szinte sokkoló szám.

 

Főleg, ha úgy nézzük, hogy az e-mail küldőjeként bizony ki kell tűnnünk ebből a digitális zaj orkánból. Könnyű? Abszolút nem. Lehetetlen? Dehogy. 

 

Csak meg kell találni, hogy mi az, ami felkelti az olvasó figyelmét, ám ez sokkal nehezebb, mint elsőre tűnik. 

 

Ám mint minden szövegnek, ennek is megvan a felépítése. 

 

1. A tárgysor

Gondolj arra, hogy mi alapján választasz új filmet, sorozatot magadnak a Netflixen vagy az HBO-n. Szinte biztos, hogy cím és a borító kombó lesz a befutó. Valahogy így van ez az e-mailek tárgysorával is.

 

Már itt, a tárggyal meg kell ragadnod az ember figyelmét, hiszen ez az, ami a leveleződben látszik. 

 

Egy rövid, ám annál ütősebb szöveg kell, mert hidd el: senki sem fogja megnyitni ugyanazt az 1000. napi marketing bullshites e-mailt azért, hogy valamit rátukmáljanak. 

 

De hogyan tudsz jó tárgymezőt írni? 

 

Íme az alapok: 

  • Legyél személyes

  • Tegyél fel egy személyre szóló kérdést

  • Írj egy tömör, cselekvésorientált szöveget

  • Amennyiben a kapcsolat megengedi, legyen vicces

  • Legyen a szöveg exkluzív, de ne saleses.

 

Például: 

  • Egy kávé csütörtökön délután 6-kor?

  • Segíthetek? 

 

2. Mutatkozz be

Talán mondanunk sem kell, hiszen a legalapvetőbb etikettek egyike. (És személyesen egyébként sosem mulasztjuk el, de valamiért írásban mégis hajlamosak vagyunk.)

 

Mutatkozz be, mesélj egy kicsit magadról, és érd el azt, hogy kíváncsi legyen az, aki olvassa. Vajon miért írt nekem? Miben tud nekem segíteni? Honnan van meg neki az e-mail címem? 

 

A rövid (hangsúlyozom, rövid) pitchben mutasd be magad: ki vagy, milyen pozícióban, milyen cégnél, illetve azt, hogy miért írsz. 

 

3. Fájdalompontok 

Senki sem akar (egy újabb) értékesítési e-mailt olvasni. Ellenben mindenkinek van valamilyen problémája, amelyet meg szeretne oldani, és remélhetőleg, hogy te azért írsz neki, mert te vagy az embere. 

 

Hiába személytelen a kapcsolat (hiszen nem találkoztatok, ráadásul írásban kommunikáltok) éreztetned kell vele, hogy ő a fontos, az ő problémája az elsődleges. 

 

Tudnod kell tehát a fájdalompontját, amelyet kicsit nyomogathatsz. 

 

Például: 

“Régóta követlek, és látom, hogy évente több egyetemi rendezvényt is tartasz. Tudom, hogy milyen nehéz felkelteni a diákok figyelmét, hiszen mi is ültünk már a padnak a másik végén. Olyan nagy cégeknek is tartottunk előadásokat, mint a Google vagy a Facebook, és kifejlesztettünk egy nagyon jó előadástechnikát, amellyel mindez lehetséges…”

 

De mi is történt itt ebben a fenti szövegben, és miért fog (nagy valószínűséggel) működni? 

 

  • Megvolt a visszacsatolás, és egy kis bók, azzal, hogy régóta követjük őt:  “Régóta követlek, és látom, hogy évente több egyetemi rendezvényt is tartasz. “

 

  • A problémafelvetés és egyben az empátia kifejezése is: “Tudom, hogy milyen nehéz felkelteni a diákok figyelmét, hiszen mi is ültünk már a padnak a másik végén.”

 

  • Megemlítettünk olyan referenciákat, amelyek mindenki számára jól csengenek: “Olyan nagy cégeknek is tartottunk előadásokat, mint a Google vagy a Facebook, és kifejlesztettünk egy nagyon jó előadástechnikát, amellyel mindez lehetséges…”

 

Most már valószínűleg felkeltetted az olvasó figyelmét, így jöhet az értékajánlat. 

 

4. Értékajánlat

Hiába nyerted meg a potenciális ügyfeled, még mindig a kifogásokat keresi, hogy miért ne vegye fel veled a kapcsolatot. 

 

Épp ezért az értékajánlatot mindig alá kell támasztani valamilyen statisztikával, információval, esettanulmánnyal, egyszóval bizonyítékkal, ami eloszlatja ezeket a kételyeket. 

 

Most pedig nézzük meg, hogyan is működhet ez a gyakorlatban. 

 

5 figyelemfelkeltő e-mail template, amelyet te is használhatsz 

A templateket érdemes egyfajta alapként vagy még inkább inspirációként használni, nem pedig egy az egyben lemásolni. A fent megtanultak alapján érdemes leírni egy papírra, hogy 

 

  • te milyen értéket tudsz nyújtani annak, akinek az e-mailt írod,

  • mik a fájdalompontjai,

  • milyen iparági referenciáid vannak,

  • milyen tanulmányokkal, statisztikákkal, referenciákkal tudod alátámasztani az állításaidat.

 

1. Bemutatkozó email sablon

 

Kedves [név],

 

[Te neved] vagyok a [cég neve]-től. 

 

Vállalatunk X év tapasztalattal rendelkezik a(z) [iparban]. A működésünk során mi is számtalan kihívással néztünk szembe, köztük a [olyan kihívás, amely az ügyfelet is érinti]. 

 

Szerencsére azonban megtaláltuk a megoldást, amellyel már olyan vállalatoknak segítettünk, mint a [nagy reputációjú iparági referenciák]. 

 

Úgy gondoljuk, hogy Önöknek is hatékony segítséget nyújthatnánk. Amennyiben van egy perce, kérem látogassa meg a weboldalunkat, ahol jelentkezni tud az ingyenes tanácsadásra. 

 

Köszönöm és szép napot kívánok!

 

[Neved]

 

Miért működik?

Mert közvetlen és lényegre törő. Már a harmadik bekezdésben megtudhatja, mitől lesz olyan értékes az együttműködés, és a referenciákra is kitérsz. A legtöbb embernek nincs ideje hosszú esszéket olvasni, így röviden, tömören kell számukra megfogalmazni, miért éri meg a veled való együttműködés. 

 

2. Bemutatkozó email ajánlás útján 

Kedves [keresztnév],

 

[a kontakt neve] javasolta, hogy keresselek meg, mert mindkettőnknek van egy közös [fájalompont, iparág érdeklődési kör]. 

 

Miután [kontakt neve] említette a cégedet, alaposan megvizsgáltam és úgy találom, hogy tudunk segíteni a [probléma]-ban, hiszen már [iparági referenciák] is olyan eredményeket értünk el, mint [üzleti eredmény].

 

Nyitott lennél arra, hogy beszéljünk erről részletesebben is? Vannak szabad időpontjaim [időpont javaslatok], de természetesen rugalmas vagyok. Ezenkívül nagyon kíváncsi lennék a te meglátásaidra is. 

 

Köszönöm, hogy időt szakítottál rám, és várom, hogy mielőbb beszéljünk.

 

Üdvözlettel

[Keresztnév]

 

Miért működik?

Amennyiben van közös ismerősötök, az ad egy olyan hitelességet, amely segít a gyors kapcsolatépítésben, és így hamarabb épül ki a bizalom is. 

 

3. Follow-up email, ha nem érkezik válasz

Ezt az emailt abban az esetben kell kiküldeni, ha nem érkezik válasz a bemutatkozó levelekre. Érdemes már akár másnap, de legkésőbb harmadnap elküldeni, hogy az olvasó vissza tudjon csatolni az előző mailre.

 

Kedves [érdeklődő neve]

 

[Tegnap, tegnapelőtt] küldtem neked egy emailt, és érdeklődnék, hogy sikerült-e elolvasnod, illetve megfontolni az ajánlatomat? 

 

Addig is, hoztam egy érdekes esettanulmányt, amelyet a [nagynevű iparági ügyfél neve] értünk el. 

 

Az [XY termék vagy szolgáltatás] bevezetésével az ügyfelünk [X%-os növekedést ért el Y idő alatt]. (Megjegyzés: ha van még ezenkívül valamilyen érdekes és releváns információ, oszd meg az ügyféllel, de ne feledd, nem kisregényt írsz neki.) [Kép csatolása – bizonyítékok nélkül ugyanis nem vagdalkozhatsz számokkal.]

 

Amennyiben érdekel a teljes esettanulmány, az alábbi linken olvashatod el: [esettanulmány linkje]

 

Üdvözlettel, 

[A neved]

 

Miért működik?

Az esettanulmány, és a számok alátámasztása nagy bizalmat kelt a potenciális ügyfelekben, amik gondolkodásra késztetik… Hiszen, ha egy olyan nagy múltú XY vállalatnak tudtál segíteni, akkor nekik is biztosan, nem igaz? 

 

4. Email a meeting után

Tegyük fel, hogy találkoztál a leendő ügyfeleddel, és felmérted az igényeit, a céljait. A legjobb, ha már a meetingen megbeszéled vele, hogy küldesz majd emailt a részletes információkkal. Ekkor ugyanis indíthatsz már eleve azzal a tárggyal, hogy: “Küldöm is az információkat, amelyeket megbeszéltünk/kértél”.

 

Így szinte biztos, hogy megnyitja a levelet. 

 

Kedves [név],

 

Köszönöm, hogy időt szakítottál a rám, azóta is a [meetingen elhangzott információ]-n gondolkodom.

 

Mindenesetre a [fájdalompont] témában folytatott beszélgetésünk alapján biztos vagyok benne, hogy tudunk nektek segíteni. 

 

Beszéltem a csapatommal, hogyan lehetne megoldani a dolgot és arra jutottunk, hogy [bármilyen hasznos tanács, amely értékkel bír a potenciális ügyfél számára]. 

 

Opcionális: Egyébként parancsolj, csatolva küldöm az általad kért információkat. 

 

Esetleg a héten tudunk valamikor egyeztetni a továbbiakról? 

 

Üdvözlettel, 

[A neved]

 

Miért működik?

Működik, mert visszacsatol a meetingen elhangzottakra és azt sugallod, hogy azóta is lázasan dolgozol a probléma megoldásán. A fájdalompont nagyon finom nyomkodása mutatja, hogy odafigyelsz arra, amit mond, odafigyelsz a problémáira és mindenáron megoldást akarsz rájuk találni. Ezt pedig a potenciális ügyfél értékelni fogja.

 

5. A személyes értékesítést megelőző email

Talán ez mind közül a legnehezebb, hiszen egy értékesítés-orientált emailről beszélünk. Fontos, hogy a megfogalmazás során személyes legyél, ugyanakkor hiteles is maradj. 

 

Itt a lényeg az, hogy eloszlass minden kétséget, amely felmerülhet a potenciális ügyfélben, és megválaszolj olyan kérdéseket is, amelyek felmerülhetnek benne. 

 

Kedves [név],

 

azóta is sokat gondolkodtam a [fájdalompont], és úgy hiszem, megtaláltam a megoldást. A találkozónk előtt összeszedtem még néhány olyan információt, ami úgy gondolom, hogy érdekes lehet számodra. 

 

[Sorold fel a szolgáltatásodat, termékedet és írd le szemléletesen, hogyan oldhatja meg a problémát]. Van hasonló cég is a piacon mint mi, azonban mi teljesen más megközelítést alkalmazunk, mint a versenytársaink, hiszen [sorold fel a céged, szolgáltatásod előnyeit a versenytársakkal szemben]. 

 

[Amennyiben nyertetek a közelmúltban díjat, van egy új, iparági innovációtok vagy megjelentetek valahol, mindenképp illeszd be a szövegbe.]

 

[Ha vannak egyéb, vonzó ajánlatok (limitált hely, darabszám, mennyiségi akció bármi, akkor szintén érdemes az email végére beilleszteni.]

 

Addig is, ha bármilyen kérdésed merülne fel, kérlek írj vagy hívj a [telefonszám] számon. 

 

Találkozunk [időpont, helyszín]!

 

Üdvözlettel,

[Neved]

 

Miért működik? 

Mert felsorolsz számtalan előnyt, és számtalan, akár személyre szabott ajánlatot is, amellyel lenyűgözöd a potenciális ügyfelet, így a lezárás, értékesítés már sokkal könnyebben megy majd. 

 

A hideg kommunikáció talán a legnehezebb

Nagyon sokszor tapasztaltuk már, hogy a hideghívás és a hideg emailek a cégek igazi Achilles-sarkai (avagy fájdalompontjai, csak hogy visszautaljunk a korábbiakra). 

 

Pedig, ha elsajátítod azokat az egyedi ügyfélkezelési technikákat, akkor elhiheted, hogy a hideghívásból, meleg fogadtatás lesz. 

 

Szerencsére van ezzel kapcsolatban egy hideghívás képzésünk is, amelynek alkalmával 14-16 óra alatt elsajátíthatod ennek minden fortélyát. 

 

Az értékesítési képzésünk segítségével pedig nemcsak a jó lezárást tanulhatod meg, hanem azt is, hogyan építsd fel úgy a teljes folyamatot, hogy végig biztos lehetsz a sikeredben. 

 

Cikkünk a Tudástár része, ahol 200 szuper cikk, 146 videó és 8 kurzus vár téged. Ráadásul ingyenesen regisztrálhatsz 30 napig (igen, mi a freemium árazási stratégiát választottuk) és utána is mindössze napi 1 kávé árába kerül.