Az idejét sem tudod, mióta vezeted a céged? A szakmád minden apró kis titka a kisujjadban van? Szerencsés ember vagy! Bár ehhez, azért lássuk be, nem elég a szerencse! De te valamiért mégsem érzed úgy, hogy tökéletesen működnek a dolgok körülötted?

Egy érdekes telefonbeszélgetés világított rá a minap arra, hogy egy igazán sikeres vezetőnek is lehetnek nehézségei.

Kimondatlan problémák

Egy kedves, régi ügyféllel mindig öröm beszélgetni. Ráadásul sokat lehet tanulni belőle, mindkét félnek.

Nemrég egy cégtulajdonos keresett meg telefonon. 50 fős csapata van, amelyből 10 fő foglalkozik értékesítéssel. 16 és 19 év közötti gyerekeket tanítanak médiában történő szereplésre, kommunikációra. Ezek az órák felkészítik őket a nyilvánosság előtti beszédre, arra, hogy ki tudjanak állni magukért, ki tudják mondani a gondolataikat. Szülőkkel érkeznek a bemutatókra, és együtt döntik el, hogy részt vegyenek-e a képzésen.

Ez a vezető gyerekkora óta szívta magába az értékesítés minden csínját-bínját. Ebben nőtt fel, elleste a titkokat és nagyon sikeresen tudott saját üzletet építeni. A vállalkozása egyre csak nőtt és egyre több értéskesítőnek kellett volna átadni tapasztalatait.

A növekedés gátja

Úgy vette észre, egyre nehezebben tudja átadni a tudását a csapata tagjainak. A feladat sokrétű. Szót kell érteniük a szülőkkel és a gyerekekkel egyaránt. Ebben pedig sajnos nem mindenki egyformán hatékony.

Ha vezetőként ő foglalkozik a családokkal, hatvanból negyvenet tud meggyőzni arról, hogy ez a képzés mennyire fontos és hasznos. Az értékesítői azonban mindössze 20-25 családdal kommunikálnak ilyen hatékonyan.

De mi lehet ennek az oka, amikor ő folyamatosan képzi őket? 

Megfigyelte, hogy az oktatást követő hétvégén néhány értékesítője még kevésbé hatékony, mint a tréning  előtt. Szerinte az oktatások alkalmával egy-két értékesítő felfogja, egy-kettő sejti azt, amiről beszél, a többiek pedig lefagynak tőle, mert úgy érzik, nem értik és nem is képesek rá, hogy megtegyék, amit mond nekik.

Így tehát különböző trénerek anyagait olvasta el, videóit nézte meg és arra jutott, hogy eljön hozzám egy képzésre.

A belső képzés hatására volt olyan értékesítő, akinek az eredményei nem hogy javultak volna, inkább csökkentek

Mert tanulni mindig érdemes

Őszintén szólva, elsőre meglepődtem, miért akar egy ilyen sikeres értékesítő részt venni az értékesítési képzésen. De a közös beszélgetés alatt rájöttem, hogy igenis szüksége van rá! Elárulom miért!

Azt mondta, sok videót látott, de csak az enyém volt olyan, amelyikből rájött, mire van szüksége.

El akarja vinni a tudását egy olyan szintre, hogy képes legyen átadni azt másoknak is, azaz tudatos szintre akarja emelni. Érzésből tesz dolgokat, de nem tudja megmagyarázni, miért. Ez pedig kevés ahhoz, hogy a csapatának átadhassa mindazt, ami a sikeres értékesítéshez szükséges.

Az oktató anyagaimban az nyerte el a tetszését, hogy megmagyarázom bennük az eredmények  mögött  rejlő törvényszerűségeket, járhatóvá teszem a célokhoz vezető utat. Én pedig rájöttem, hogy sok értékesítési vezető ugyanezért jár hozzám.

Vezetőként azt gondolom, hogy teljesen jogos igény, hogy a csapattagjaim ugyanúgy, vagy legalábbis nagyon hasonló módon kommunikáljanak, kössenek üzletet, mint én. Nem elég a legjobbnak lenni, képessé kell válni átadni a trükköket és a tudást, és a többieket is felemelni a legmagasabb szintre.

Az említett vezetőnek tehát a képzésen  nem az értékesítést kell megtanulnia, hanem azt, hogy mi miért történik és, mi rejlik az ösztönösen jól működő cselekvései  mögött.  Mert fontos a hogyan, de még fontosabb az, hogy miért.

Ha Te is át szeretnéd adni azt a rengeteg tudást és tapasztalatot, ami benned van, én megtanítalak rá, hogy tudod ezt megtenni.

Hogyan tudod átadni hatékonyan és eredményesen a tudásodat?

Képezd magad, és tudd meg miért működik neked az, amit ösztönösen jól csinálsz. Az önképzéshez találsz tudást a blogunk többi cikkében vagy a Comline Sales klubban, ahol a cikkek mellett egyedi videós tartalmak és esettanulmányok segítenek a fejlődésben.

Jobban kedveled az élő képzéseket? Akkor jelentkezz be az értékesítési tréningjeinkre, ahol adott értékesítési témát veszünk át egy napon keresztül. Itt az azonnal alkalmazható tudás mellett felteheted a felmerült kérdéseidet is az adott témában, és garantáltan azonnal választ is kapsz rá. Egy témát évente csak két alkalommal tartunk, így érdemes időben jelentkezned és beírni a naptáradba.

Amennyiben a személyes képzést részesíted előnyben, és ki akarod hozni magadból a maximumot, akkor az értékesítési képzésünkön a helyed. Itt egyénileg foglalkozunk Veled és fejlesztjük a képességeidet. Nem csak az elméletet és a mögöttes működési elveket ismered meg, hanem be is gyakorlod a megfelelő technikákat, eszközöket és trükköket. Több területen az általunk oktatott tudással nyerték el az értékesítők az év értékesítője, vagy a világ legjobb értékesítője címet. Kíváncsi vagy, hogy hogyan is értük ezt el? Akkor nézd meg az értékesítési képzésünket és kérj személyre szóló ajánlatot.