Találd meg a Neked szóló
tartalmakat
a tudásbázisban!

Válogass az
ingyenesen elérhető
szakmai anyagainkból!

Találd meg a Neked szóló
tartalmakat
a tudásbázisban!

Válogass az
ingyenesen elérhető
szakmai anyagainkból!

Comline magazin

Válj hétről hétre jobb értékesítővé ingyenes és prémium tananyagainkkal.

Üzleti kommunikáció és tárgyalástechnika

Az üzleti kommunikáció és tárgyalástechnika olyan témák, amelyeken nagymértékben múlik az értékesítőink sikere, vagy kudarca. Ezzel összefüggésben pedig, ez a két tényező nagyban befolyásolja vállalkozásunk bevételeit, valamint az üzletkötők jutalékát és jövedelmét is. Röviden szólva, minden érintett félnek érdeke, hogy az üzleti kommunikáció és tárgyalástechnika folyamatosan fejlesztve legyen a cégekben, és a lehető legmagasabb szinten műveljük azokat.

Sok értékesítő számára ezek a szavak kissé fellengzősen hangozhatnak. „Mi nem ilyen piacon mozgunk.” – mondhatnák. De ez nem célpiac kérdése. Az eladási folyamat lehet viszonylag gyors és egyszerű, történhet boltban, telefonon, vagy az ügyfél irodájában. Mindazonáltal minden eleme az üzleti kommunikáción alapul. A sikere pedig attól függ, hogy az értékesítő mennyire uralja a tárgyalástechnika elemeit és részleteit. Ezek nélkül minden értékesítési törekvés kudarcra van ítélve.

Az üzleti kommunikáció

A tanfolyamainkon megforduló legtöbb értékesítő számára az első nagy nehézséget az szokta jelenteni, hogy kellő mértékben felépítsék az emberi kapcsolatot az ügyfelekkel. Nem érzik ennek a fontosságát. Egy rövid bemutatkozás után, azonnal rátérnek az üzletre, és jó esetben elkezdik feltárni az ügyfél igényeit, rosszabb esetben nekifognak a termékeik bemutatásának.

Azonban ahogy haladunk előre a képzésükkel, egyre jobban kezdik belátni, hogy az értékesítés központi eleme a bizalom. Bizalmat pedig csak üzleti kommunikáció segítségével lehet építeni, hangsúlyt helyezve az emberközi kapcsolatokra. Minél komolyabb az ügylet, minél nagyobb értékű a termékünk vagy szolgáltatásunk, annál nagyobb mértékű bizalmi tőkét kell kialakítanunk.

Ez pedig ritkán alakul ki önmagában azáltal, hogy az üzleti dolgokról beszélünk. Szükséges hozzá, hogy a bizalmi híd embertől emberig épüljön fel. Konkrétan az ügyfélnek bennünk, az értékesítőben kell elsőként és legfőképpen megbíznia. A cégünkre és a termékeinkre csak ezt a személyközi bizalmat tudjuk majd részben, vagy egészében átvinni. Majd ezáltal a bizalom által tudjuk eladni a termékeinket – ami általában jövőbeni kockázatok sorával jár.

A kommunikációs technikák alapos ismerete segít abban, hogy megítéljük az ügyfél érzelmi hangoltságát, ami meghatározza, hogy milyen stílusban kell hozzá kommunikálnunk. Továbbá az ügyfél figyelmének megszerzése, a jég megtörése is a kommunikációs képességeinken múlik.

A tárgyalástechnikai képzés

Vannak ösztönösen sikeres értékesítők. Nekik is megvannak a maguk trükkjei, de azok nagyon erősen személyfüggőek. Pontosan ezért pedig nehezen tanulhatóak vagy másolhatóak. Nem is szerencsés ilyen tényezőkkel foglalkozni az értékesítők képzése során. Ez több kudarc forrása lenne az értékesítőink számára, mint amit abból nyerhetnének, ha néhány ilyen trükköt elsajátítanának.

Az üzleti kommunikáció és tárgyalástechnika képzéseknek csak olyan elemeket szabadna tartalmazniuk, amelyek a szó igazi értelmében technológiák, tehát hasonló helyzetekben változtatás nélkül alkalmazhatóak, és minden olyan értékesítőnek működni fognak, aki azokat megtanulja, és helyesen használja. Mi a Comline értékesítési képzéseiben csak ilyen tárgyalástechnikai technikákkal foglalkozunk, csak ezeket tanítjuk.

Azt várjuk el a tanulóinktól, hogy olyan tudatossá váljanak az üzleti kommunikáció és tárgyalástechnika irányításában, hogy mindig előre tudják, mit akarnak elérni. Valamint, hogy tudják, hogy a céljuk eléréséhez mit és hogyan kell mondaniuk a tárgyalásaik során, hogy az ügyfeleknél elérjék a lehetséges hatás maximumát.

Hogyan lehetsz nem csak profi, hanem bajnok is a saját területeden?​

Képezd magad, és alkalmazd is, amit tanultál. Lehet, hogy tudtad eddig is a fent leírtakat, de ha nem tudod a gyakorlatban alkalmazni és sikerre váltani, akkor ez a tudás jelenleg még nem támogatja a céljaidat. Ezért változtatnod kell. Ehhez 3 irányt tudok neked felajánlani:

  1. Az önképzéshez találsz tudást a magazinunk többi cikkében vagy a Comline Sales klubban, ahol a cikkek mellett, egyedi videós tartalmak és esettanulmányok segítenek a fejlődésben.
  2. Jobban kedveled az élő képzéseket? Akkor gyere el az egyik értékesítési tréningünkre, ahol azonnal alkalmazható tudást kapsz. Felteheted a felmerülő kérdéseidet is az adott témában, amire a válaszon túl gyakorlati megoldást is fogsz kapni.
  3. Amennyiben bajnok szeretnél lenni, és ki akarod hozni magadból a maximumot, akkor az értékesítési képzésünkön a helyed. Itt egyénileg foglalkozunk Veled és fejlesztjük a képességeidet. Több területen, az általunk átadott tudással nyerték el az értékesítők az év értékesítője, vagy a világ legjobb értékesítője címet. Kíváncsi vagy, hogy hogyan is értük ezt el? Akkor nézd meg az értékesítési képzésünket és kérj egyedi ajánlatot.

Bármelyik utat is választod a cél az, hogy a megszerzett tudást a gyakorlatban is sikeres tudd alkalmazni!  Sikeres önfejlesztést és értékestést kívánok!