Stratégiai értékesítési fejlesztés: Hogyan hozott azonnali eredményeket a tréning?
Célzott fejlesztés, azonnali eredményekkel
Egy kereskedelmi vállalat számára az értékesítési struktúra finomhangolása és a partnerekkel való együttműködés optimalizálása kulcsfontosságú tényező a növekedés szempontjából.
Megkérdeztük Gombás Tibort, az EW 1867 Hungária Kft. ügyvezetőjét, hogyan értékeli a Comline Budapest Kft. tréningjét, és milyen hatással volt az értékesítési csapatuk működésére.

„A nagykereskedőkkel való kapcsolatépítés lépéseinek konkretizálása nagyon fontos volt, mert nélküle nem jutottunk volna el a megvalósításig!” – fogalmazott az ügyvezető igazgató.
A tréning egyik legnagyobb eredménye az volt, hogy az üzletkötők fejében is tudatosult, melyik ügyfélszegmenstől – nagykereskedők, kiskereskedők vagy végfelhasználók – milyen forgalmat várnak el, és milyen lépéseket kell tenniük ennek eléréséhez.
Célorientált értékesítési stratégia
A cég értékesítési vezetője számára különösen nagy segítséget jelentett a tréning, mert „azt kell nyomnia és támogatni a kollégáknál, amiben hiányuk van.” A taktikai elemek végigbeszélése eddig csak részben történt meg, így sokszor lógott a levegőben a folyamat, és nem valósultak meg a kitűzött célok.
A tréning ezen a területen is jelentős előrelépést hozott:
- A kollégák megértették, hogyan kell tudatosabban építeni a kapcsolatot a nagykereskedőkkel.
- Világossá vált, hogyan kell hatékonyabban koordinálni az értékesítési folyamatokat.
- Az akciók menedzselésének hiányosságai is felszínre kerültek, aminek a kiküszöbölésén már dolgozik a csapat.

Az akciók sikere nem véletlen, hanem tervezés kérdése
Az egyik legnagyobb kihívás a vállalat számára az volt, hogy az értékesítési akciók gyakran félúton elakadtak. „Minden kolléga egyetért egy tervezett és megbeszélt akcióval, de akkor szembesül a nehézségekkel, amikor a harmadik fél – a kereskedő – azt mondja, hogy ebbe ő nem száll be.”
A tréning során fény derült arra, hogy ennek oka gyakran az előkészítés hiányossága. Egy sikeres akció nem csupán egy jó ajánlat kérdése – annak felépítése, kommunikációja és a partnerek meggyőzése éppolyan fontos, mint maga a kedvezmény vagy a promóció.
Az ügyvezető igazgató ebben akkora lehetőséget lát, hogy a közös munka folytatásának egyik kiemelt témájává tette: „Ily módon egy akció folyamata, annak részletei és érvrendszere jó téma lehet annak érdekében, hogy a kollégák minden muníciót megkapjanak ahhoz, hogy a kereskedőknek ne legyen kérdés, hogy bevásároljanak.”
A tréning azt is segített tisztázni, hogy mi történik az akció után: milyen lépéseket kell tenni, hogy az értékesítési folyamat eredményesen záruljon, és a bevásárlás valóban megtérüljön.
Összegzés: A stratégiai gondolkodás és az értékesítés kéz a kézben jár
A cég számára a tréning nem csupán egy egyszeri képzés volt, hanem egy olyan szemléletváltást hozott, amely hosszú távon is segíteni fogja az értékesítési eredményeket. A nagykereskedelmi partnerekkel való kapcsolatépítés, az akciók hatékony menedzselése és a célzott értékesítési taktika kidolgozása mind olyan területek, ahol a Comline Budapest Kft. tréningje azonnali előrelépést hozott.
Az esettanulmány tanulsága egyértelmű: amikor egy csapat tudatosan építi fel az értékesítési stratégiáját, és ehhez megkapja a megfelelő támogatást, az eredmények gyorsan megmutatkoznak. És ez még csak az első lépés egy hosszú távon is sikeres értékesítési modell kialakításához.

Egy másik érdekes esettanulmány:
Vedd fel velünk a kapcsolatot!
Ha szeretnéd, hogy csapatod tudatosabban építse értékesítési stratégiáját és azonnali eredményeket érjen el, írj nekünk, keress telefonon, vagy töltsd ki az alábbi űrlapot!