Hogyan fejleszti a „Kulcs a sikeres értékesítéshez” tanfolyam egy értékesítő hozzáállását és eredményeit?
A Comline Budapest Kft. „Kulcs a sikeres értékesítéshez” tanfolyamának fő célja és eredménye, hogy az értékesítő kihozza a termékében lévő potenciált és tudatosan, kontrolláltan döntést hozat az ügyféllel. Ahogy az alábbiakban bemutatott esettanulmányunkból kiderül, a képzés valódi, mérhető változást hoz a résztvevők munkájában és eredményeiben.
Rádai Ferenc értékesítési szakember esete kiválóan példázza, hogyan épül egymásra a két képzési szint – Hideghívás → Kulcs a sikeres értékesítéshez – és miként segít az értékesítőknek a szakmai tudásuk tudtában az tárgyalási készségeit, önismeretüket és a kommunikációjukat fejleszteni.
Az első lépések: Hideghívás tanfolyam
A képzés során Ferenc legfőbb kihívása a „hideg” hívások kezelése volt – hogyan szólítson meg számára teljesen ismeretlen döntéshozókat, hogyan irányítsa a beszélgetést, és hogyan érjen el konkrét eredményt (időpont egyeztetést) már az első kapcsolatfelvétel során.
„Nehézség volt a számomra idegen, hideghívott féllel való kapcsolatfelvétel. Mit közlök vele, és mely szavakra, mondatokra nincs szükség? Határozottság, célorientáltság, telefonhívások irányításának megtartása. Vagy-vagy időpontkérés alkalmazása.”
A képzés második alkalmakor Ferenc már azzal a visszacsatolással érkezett, hogy sikeresen alkalmazta a tanultakat: „Az első képzési napon tanultak tudatában két nagy cég vezetőjét kerestem meg az elmúlt héten. A sikeres időpont-egyeztetés lett mindkét hívás végeredménye.” – számolt be Ferenc.
A tanfolyam során a résztvevők ráébredtek arra is, hogy a telefonálás nem egyszerűen kommunikációs eszköz, hanem tudatos üzletszerzési folyamat: „Eddig is próbáltam „érzésből” odafigyelni, felkészülni minden egyes hívásra. Most az itt közösen összeállított bemutatkozót használom, minden szituációból tanulok.”

A következő szint: Kulcs a sikeres értékesítéshez tanfolyam
Az értékesítési képzés során a résztvevőket a teljes értékesítési folyamaton végigvisszük. A fókuszban a hatékonyság áll, hogy valódi döntéshelyzetbe tudják az ügyfelet hozni.
„Megváltozott a kommunikációm, tárgyalási stílusom. Mosolyogva hallgatok, a többiek „nem tanult” tárgyalási módjaira. Azt hiszem, elfogadóbb is lettem másokkal szemben.”
A tanfolyam egyik legfontosabb tanulsága, szemléletváltása, hogy nem feltétlenül a szakmai tudás fitogtatása vezet eredményre: „Már nem a saját tudásomat domborítom! Már nem kell nekem érdekesnek lennem! Csak kérdezek – figyelek – kérdezek – reagálok!”
A gyakorlat a legjobb tanítómester
Ferenc iskolapéldája, hogy hogyan építette be a képzéseken tanultakat azonnal a mindennapi gyakorlatba. Jól látható, kézzelfogható eredményekhez vezetett.
Egy fehérvári multinacionális cégnél tett látogatása során már tudatosan alkalmazta a tanultakat. Bár a tárgyalópartner mindössze annyit mondott bevezetésként: „Na mondják…”, Ferenc képes volt magabiztosan irányítani a beszélgetést.
„Gondoltam jaj! 15 percet jó ha kapunk… NA DE COMLINE.. Én belekezdtem a rövid bemutatkozásba, és alig vártam, hogy róla kérdezzek! Másfél óra lett, mindenről is beszélt (magánélet – munka – karrierje). Ezután már könnyen a tárgyra tudtunk térni a jövő évi beruházások kapcsán!
Aki velem volt kolléga annyit mondott, hogy ő nem tudta volna ezt így végigvinni! Köszönöm!
Egy másik sikertörténet: A pozitív lábnyom hatalma
Ferenc egy másik sikertörténete azt példázza, hogyan lehet emlékezetes benyomást kelteni akkor is, ha éppen nincs konkrét projekt a láthatáron:
„Sikerült összehoznom egy találkozót egy számunkra fontos szentesi céggel. Nincs feladat. Nincs projekt. Hogyan hagyjak maradandó, pozitív lábnyomot, hogy emlékezzenek ránk? Messze vannak, nem mehetek be bármikor…
A beszerzési vezető asszony elég messziről indította az „érdeklődést”, viszont az itt tanult technikák alkalmazásával szépen haladtam előre. Sikerült hatással lenni rá.
Pár hónap elteltével ő maga keresett meg egy beruházással! Ugye, hogy ugye!:)”

Összegzés: A tudatosság hosszú távú eredményeket hoz
Ferenc esete jól mutatja, hogy a Comline Budapest Kft. képzései nem csupán elméleti tudást adnak, hanem valódi szemléletváltást hoznak a résztvevők munkájába, életébe.
„A legnagyobb erősítést az önbizalom és a tudatosság terén kaptam. Az elsajátított módszereknek köszönhetően sokkal változatosabbak és tudatosabbak lettek a megkereséseim, jobban átlátom a helyzeteket, és magabiztosabban kezelem őket” – írta Ferenc.
A tanfolyamok igazi értékét az adja, hogy a résztvevők képesek azonnal alkalmazni a tanultakat: „Folyamatosan jönnek az eredmények! Legnagyobb eredmény: a tudatosan felépített tárgyalás! Mindig törekszem szem előtt tartani a tanultakat, és bőséggel meríteni belőle!”
Az esettanulmány tanulsága egyértelmű: egy jól felépített, gyakorlatorientált képzési program nem csupán technikákat és módszereket ad az értékesítőknek, hanem segít kialakítani azt a tudatos hozzáállást, amely hosszú távon is biztosítja a sikert. A Comline Budapest Kft. képzései pontosan ezt a célt szolgálják – ahogy Ferenc is megfogalmazta: „Többet kaptam, mint amire számítottam.”
További érdekes esettanulmányok:
Vedd fel velünk a kapcsolatot!
Ha szeretnéd, hogy csapatod tudatosabban építse értékesítési stratégiáját és azonnali eredményeket érjen el, írj nekünk, keress telefonon, vagy töltsd ki az alábbi űrlapot!