Comline magazin

Válj hétről hétre jobb értékesítővé ingyenes és prémium tananyagainkkal.

Reni, játszanak az időddel és Te egész türelmesen hagyod!

avagy hogyan egyeztess úgy időpontot az ügyfeleiddel, hogy értékesítőként is legyen életed?

Ezt a cikket a kezdő értékesítők és azok fogják a leginkább érteni, akikben még élénken élnek a saját kezdeti bakijaik szakmájuk hajnalából.

Fodor Renáta vagyok, marketinges. Az a megtiszteltetés ért, hogy havonta 1 cikkben mesélhetek a szakmámban szerzett tapasztalataimról és a legjobb élményeimről. Vendég írója leszek a Comline csapatának, és bízom benne, hogy értéket tudok Nektek, Olvasóknak adni. 4 éve foglalkozom aktívan értékesítéssel, szünet nélkül.

Ami hibát el lehetett követni, én elkövettem. Miért akarok írni ezekről kendőzetlen őszinteséggel?

Mert lehet, hogy a bejegyzéseim által, Te már nem fogod ezeket a baklövéseket végig zongorázni, és ha csak 5 percet is megtakarítok az életedben, mert tanultál a hibámból, máris megérte.

A kezdetek

Nos….2015-öt írtunk. Marketinges szakmám 2. hónapjában a nagy szám, illetve a főnököm remek ötletének kereszteződéséből lett egy új feladatköröm. Értékesíteni kezdtem. Én, aki a boltban sem mert megszólalni… erről majd egy másik bejegyzésben.

Hideghívásokkal indítottam, az első hónapban 10 megkötött szerződés volt a fogadásunk alapja. Igen, fogadást kötöttünk, mert gyakorlatilag az egy szem főnökömön kívül senki nem hitt bennem.

Az egyik főnököm szerint képes voltam rá, a másik szerint nem.

Nos, az elsőnek lett igaza.

A tíz megkötött szerződés teljesítésével azonban belecsöppentem egy átláthatatlan zűrzavarba és napi 16 órás munkaidőkbe.

Az elkövetkezendő 8 hónapom nem szólt másról csak a munkáról. Úgy ugráltam, ahogy az ügyfelek fütyültek, és bevallom őszintén élveztem.

A gondok akkor kezdődtek, amikor rájöttem, hogy a munkán kívül szó szerint nincs életem. Ezzel elsősorban nem nekem, hanem a szeretteimnek volt problémája.

Bevállaltam tárgyalást reggel 7-re, de akár este 8-ra is.

Mindig mindent úgy alakítottam, hogy az ügyfeleknek jó legyen.

Hogy mit tanultam ebből a 8 hónapból?

Az első és legfontosabb: értékesítőként TE AJÁNLASZ időpontokat, és nem teremted meg még annak a szikrányi esélyét sem, hogy az ügyfél elkezdjen variálni, hezitálni, vagy esetleg ő maga ajánlani.
Nekem abban az időben nem voltak profi tanáraim, bár a főnökeimnek nagyon sokat köszönhetek, sajnos nem tudtam szakavatott zseniktől tanulni.

Így esett az meg, hogy mindig egyetértettem az ügyféllel és mindig igent mondtam az általa felajánlott időpontra, ahelyett, hogy az én naptáram és rendem szerint javasoltam volna 2-3 időpontot.

Szerintem nagyon sok értékesítő (ahogy én is), fél javasolni, fél kezébe venni az irányítást, hiszen mindenáron találkozót akar, éppen ezért hajlik az ügyfél igényei felé minden esetben.

Én a saját káromon és a saját elvesztegetett időm alapján tanultam meg ezt a leckét, szeretném, ha neked nem így kellene tenned.

Az értékesítés fortélyaira a Comline csapata tökéletesen meg tud tanítani téged, én inkább egyfajta külső szemlélőként és gyakorló értékesítőként szeretném megosztani veled a sokszor vérrel-verejtékkel megszerzett tapasztalatokat!

Legfontosabb tanulság

Akár hidegen hívsz, akár meglévő ügyféllel egyeztetsz, illedelmesen, kedvesen vedd a kezedbe az irányítást és merj időpontot javasolni! Olyat, ami számodra jó és nem kell a barátság, párkapcsolat vagy épp a család oltárán áldozni a találkozó miatt. Mai napig imádom a szakmám, az ügyfeleim. Nem az egóm vagy a büszkeségem miatt nem engedem, hogy az ügyfél mondja meg, mikor találkozunk, hanem a szervezettség miatt. Muszáj, hogy rendszer legyen az életemben, különben szétcsúsznék.

Az életben nagyon fontos az egyensúly. Hozd ki magadból a maximumot, dolgozz kőkeményen, ez az én mottóm. Azonban mindig húzz egy határt, ami után már nem vagy hajlandó a szabadidődből, szeretteid idejéből áldozni.

Van ugyanis egy nagyon fontos szabály: ha egy értékesítő kimerül, kihajtja magát, nem lesz képes pozitív hangvételű, szakmailag profi értékesítési tárgyalásokat levezetni.

Ha széthajtod magad, hidd el, az ügyfelek is megérzik.

Csináld inkább okosan, és adj magadnak időt a munkán kívül is. 🙂

Cím

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.

Cím

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.

Cím

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.

Cím

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.