Nagy Béla értékesítési szakértő2020-01-28T14:24:57+01:00

Ismerd meg Nagy Béla értékesítési szakértőt

Az általam átadott tudás nem csak az üzleti életben, hanem a magánéletben is jól használható.

Nagy Béla vagyok, a Comline Budapest Kft tulajdonosa. A mai napig aktívan dolgozom, mint értékesítő és tréner, egyszerűen azért mert szeretek értékesíteni és működő megoldásokat adni másoknak, amivel elérhetik üzleti és személyes céljaikat.

25 éve képzek sikeresen értékesítőket. Több ezer kezdő és profi értékesítőt, hálózatépítőt, kereskedőt képeztem már. Több területen az általam oktatott tudással nyerték el az értékesítők az év értékesítője, vagy a világ legjobb értékesítője címet. Hanganyagaimat több ezren hallgatták már. Könyvemet  napi szinten forgatják az értékesítők, hogy megtalálják adott tárgyalásnál mit rontottak el.  Sikerem titka az azonnal használható, működő és gyakorlati tudásban rejlik.

Az értékesítők és értékesítési vezetők azért szavaznak hosszútávra bizalmat nekem, mert képzéseim gyakorlatiasak, közérthetőek és az alapvető miértekre adnak választ.  Évente átlagosan 100.000.000,- forintnyi plusz üzletet kötnek az értékesítők a képzéseim-tréningjeim után. Tudom, hogy ez nagy szám, de az utánkövetéseink és partnereink, résztvevőink visszajelzése alapján valóban ez az eredmény.

Célom, hogy segíteni tudjak Neked abban, hogy elérd értékesítőként a kitűzött céljaidat.

Lehet ez:

  • több jutalék,
  • több szerződés,
  • több megrendelés,
  • nagyobb ismertség, mint értékesítő,
  • folyamatos tovább ajánlás az ügyfélkörben, 
  • nagyobb elismerés,
  • könnyebb értékesítési munka,
  • mindez stressz mentesen.

Ha értékesítőként a célod a lehető legtöbb sikeres lezárás, megkötött szerződés, megkeresett jutalék, akkor biztosan egyetértünk abban, hogy ez megfelelő értékesítési technika nélkül nem lehetséges. Ismerd meg az általam kifejlesztett értékesítési képzést, ahol megmutatom, hogyan tudod elérni a kitűzött céljaidat. Vagy vezetőként vedd igénybe konzultációs lehetőségeket, ahol megtaláljuk a céged hatékonyságát és eredményességét csökkentő pontokat. Illetve eléred, hogy egy motivált tettre kész csapatod legyen, akik eredményesen dolgoznak a kitűzött célokért.

Ahol már a gyakorlatban alkalmazzák a tőlem megszerzett tudást

Értékesítési képzés Nagy Bélával

Kulcs a sikeres értékesítéshez képzés
“Az Ország első egyedi fejlődést támogató értékesítési képzése”

Az Értékesítési Képzést végzett értékesítők között tett felmérés alapján,
az egyéni végzettek min. 50%-os növekedést értek el, a csapatok átlag 15%-os növekedés értek el!

Ebben a képzésben az elmúlt 25 év értékesítői tapasztalatom minden tudása megtalálható. Összefoglaltam és mindenki által elsajátítható formába öntöttem az értékesítés azon módszerit, amivel garantált a sikeres értékesítés. Képzés anyagát több mint 10 éven át tökéletesítettük és csiszoltuk értékesítési vezetők és értékesítők segítségével. Ismerd meg az egyéni képzést, ha értékesítő vagy. Cégvezetőként, értékesítési vezetőként nézd meg az értékesítési csapatokra szabott képzést.

Egyéni értékesítők részére

Értékesítési csapatok részére

Ismerd meg Nagy Bélát mint írót

2014-ben megírtam “Az értékesítés nem szerencsejáték” című könyvet. Az akkori gondolataim még ma is igazak:

“A szerencsejáték lényege a kedvezőtlen esélyekben van.

A szerencsejátékot az a gondolat motiválja, hogy „Talán majd ma”. A játékosok a kedvezőtlen esélyekkel szembeni magas kockázat ellenére is újra meg újra megpróbálják, mert hajtja őket a remény.

Rengeteg értékesítő érez ugyanígy a munkájával kapcsolatban. Úgy tűnik, az értékesítőnek csak a szerencse segíthet. Rengeteg értékesítő megy dolgozni azzal a reménnyel, hogy „Talán majd ma”.

Pedig lehetne másképp is. Kiszámíthatóbban. Tervezhetőbben.

Nem a technikák számától függ, hogy az értékesítő mennyire sikeres. Hanem attól, hogy megérti-e, hogy mi történik az értékesítési folyamat hátterében, megérti-e, hogy miért működik valami az egyik embernél, és miért nem hoz eredményt a másiknál.

Ez a könyv nem egy újabb, sokadik könyv az értékesítési technikák témakörében. Ez a könyv kiegészítője a többinek.”

Értékesítési hanganyagok

1995 óta több ezer értékesítőt képeztem már és több 100.000 óra előadás van mögöttem. Hogy a lehető legtöbbet tudjak segíteni az értékesítőknek a fejlődésben több témát is feldolgoztam és mint hanganyag elkészítettünk. Itt most ezeket láthatod felsorolva. Amennyiben valamelyik területen nehézségeid vannak vagy szeretnéd fejleszteni a tudásodat, ne habozz rendeld meg azonnal.

Tudatos értékesítés

A TUDATOS ÉRTÉKESÍTÉS

A tudatos értékesítés cd tartalmazza, a döntésig vezető lépések sorozatát

Kevesen vannak, akik tudatosan állnak az értékesítéshez. Sokan csak a jól bejáratott sablon dumát nyomják, aztán vagy bejön, vagy nem. A nagy számok törvényei alapján, ha sokaknak el tudjuk mondani a „rizsa” szöveget biztosan csurran-cseppen majd valami. Viszont ez maximum az életben maradáshoz elég. Ahhoz, hogy valóban sikeres legyél, tudatossá kell válnod!

A CD-n meghallgathatod, hogy hogyan tudod a legrövidebb úton eljuttatni az ügyfeleid a döntésig! Ne tukmálj! Értékesíts! Ezzel a CD-vel megismered, hogyan teheted valóban értékessé ügyfeled számára a termékedet. Ismerd meg, mi történik egy vásárlóval az első gondolattól, egészen addig a pillanatig, amíg kifizeti az árut? Ezzel a tudással képes leszel irányítani és mindkettőtök számára előnyösen befolyásolni a döntésig tartó folyamatot.

  • Miért nem működik, amikor az ügyfelet meg sem hallva, csak arról áradozunk, hogy mennyire jó a termékünk és miért kell neki azonnal most vásárolni?
  • Mit kell tenned, hogy a tárgyalás végén pozitív döntést hozzon ügyfeled és valóban meg is vegye a terméket, ne csak erősen gondolkodjon rajta?

Ezzel a tudásanyaggal, a legkisebb energiával célba érhetsz minden esetben!

Emberismeret = Célok-bukás skála

Minden ember más és más. Tudd kinek miként mutasd be a terméket, hogy számára is érthető legyen és akarja a terméket.

Ugye minden ember más és más. Van, akik kedvesek, vannak, akik mogorvák, vannak, akik bíznak másokban, vannak, akik mindenkivel szemben bizalmatlanok. Az értékesítők nem válogathatnak, ha sikeresek akarnak lenni! Amennyiben meg van a tudásod, hozzá hogyan kezeld a különböző típusú ügyfeleidet, nem is kell válogatnod. Tanuld meg a CD-ről, hogy hogyan tudsz szót érteni a különböző típusú, gondolkodású emberekkel 100%-os biztonsággal! Ismerd meg, hogyan tudsz azonosulni félelmeikkel, vágyaikkal és hogyan tudod értékessé tenni az ő szemükben a termékedet! Az az értékesítő, aki jó emberismerő és gyorsan rájön, melyik ember hogyan gondolkodik és brilliánsan juttatja el számára azokat a kulcsszavakat, amire vágyik.

Ismerd meg:

  • Miért különböznek az emberek és hogyan működnek?
  • Miért befolyásolják az érzelmek a gondolkodást és hogyan lehet rájuk hatni?
  • Milyen érzelmi szinthez milyen gondolkozás társul és hogyan lehetsz képes arra, hogy ideális helyzetbe hozd ügyfeled?

Ezen a CD-n található anyag maga az értékesítők varázspálcája, melynek segítségével szinte el tudod varázsolni személyiségeddel az ügyfeleidet, legyenek bármilyen gondolkodásúak! Vedd meg a CD-t, hogy bárkivel szót tudj érteni!

Az értékesítőnek a legfontosabb eszköze a kommunikációs képessége.

Sikeres kommunikáció

Az értékesítőnek a legfontosabb eszköze a kommunikációs képessége. Annak a tudása, hogy mit hogyan mondjunk, mikor mondjuk, mikor beszéljünk, mikor hallgassunk, mikor dicsérjünk, mikor értsünk egyet, és mikor ne értsünk egyet, egy igazi kincs. Olyan kincs, melynek alkalmazásával megtöbbszörözheted a bevételed. Legyen az kifogáskezelés vagy csak az ügyfél feltérképezése, ez a legfontosabb fegyvered, ha valóban üzletet akarsz kötni!

Tárgyalástechnika

Tartalmaz trükköket, praktikákat, működő fogásokat is, hogy minden hallgató megtalálja az ő stílusához illő fogásokat!

Ez a dupla CD tartalmazza az összes szükséges tárgyalástechnikai fogást, mit, mikor, hogyan kell csinálnia egy értékesítőnek a tárgyaláson. Tartalmaz trükköket, praktikákat, működő fogásokat is, hogy minden hallgató megtalálja az ő stílusához illő fogásokat! Ezzel a CD-vel felvértezve magad úgy mész el egy tárgyalásra, hogy fel vagy készülve mindenre.

Tanuld meg, :

  • hogy nem a lezáráson, hanem annak előkészítésén múlik a sikered!
  • hogyan találd meg a közös hangot az ügyfeleddel!
  • hogyan kérdezz!
  • hogyan kezeld magabiztosan a kifogásokat!
  • mi a támogatás művészete!
  • hogyan zárj sikeresen!

Szerezd meg a CD-t és építsd be az értékesítési technikádba mindazt az azonnal alkalmazható technikát, mellyel garantáltan nyertes leszel egy tárgyaláson!

Személyes érintettség elérése-Rom Skála

Tudod, hogy mi a problémája, tudod is rá a megoldást, de hogy nyisd fel a szemét?

Biztos Te is voltál abban a helyzetben, amikor leültél egy tárgyalásra, Te mondtad a tuttit, de a másik fél az csak úgy ült, szemlélődött, mintha ott se lenne. Tudod, hogy mi a problémája, tudod is rá a megoldást, de hogy nyisd fel a szemét? Az ilyen egyénnel nehéz tárgyalni. De ha ismered a CD-n található technikát nincs az az ügyfél, akinek ne tudnád megtalálni azt a területet, amivel fel tudod ébreszteni és érdeklődővé tudod varázsolni az irányodba. Ha nem tudod áttörni ezt a gátat, esélyed sincs a sikerre.

Vedd meg a CD-t és érd el, hogy ügyfeleid akarják tőled a megoldást és örüljenek a veled való találkozásnak!

A figyelem megszerzésének magas iskolája

Mi a legfontosabb tényezője a sikeres értékesítésnek?

Mi a legfontosabb tényezője a sikeres értékesítésnek? A kommunikáció minősége! Ha jól tudsz kommunikálni, bármire képes vagy. Ahhoz, hogy valakivel elérj odáig, hogy kommunikálni tudj, meg kell szerezned és fenn kell, hogy tartsd a figyelmét, bármi áron. Ez az egyedülálló CD a legjobb üzleti barátod lesz. Nem lesz olyan helyzet, hogy ne tudjál valakit érdeklődővé tenni. EZ A MŰKÖDŐ TECHNIKA bárhol, bármikor, bárkinél alkalmazható. Tekintet nélkül működik bármilyen embertípusnál, bármilyen élethelyzetben. Legyen a cél magánéleti, vagy üzleti, mostantól kezdve nincs olyan ember a bolygón, akivel ne tudnál kapcsolatba lépni. SZEREZD BE EZT A CD-t és SZEREZZ MEG MINDEN FIGYELMET, AMIT SZERETNÉL!

Ismerd meg Nagy Béla blogbejegzéseit

Megfelelő pozicionálás az értékesítésben, avagy, hogyan fognak szakértőként tekinteni Rád?

Te milyennek látod Magad, mint értékesítő? És milyennek szeretnéd, hogy lássanak az ügyfél jelöltjeid? Vajon mások olyannak látnak, amilyennek szeretnéd? Az első benyomás elképesztően fontos. A nevében is benne van, nincs második esély. Ezért kell pontosan kidolgoznod, mikor, kiben, milyen képet akarsz kialakítani Magadról. Rohan az idő Arra ne számíts, hogy az ügyfeled majd magától rá fog ébredni, hogy megbízható [...]

Így tudod segíteni és kontrollálni az értékesítőid munkáját

Értékesítési vezetőként, hogyan tudod eldönteni, hogy az értékesítőd tényleg eleget, és jól dolgozik, vagy csak eladja magát Neked? Melyek azok a kérdések, amelyeket fel kell tenned, hogy valóban reálisan lásd a tevékenységét? Biztos vagyok benne, hogy nem kevés időt áldozol az értékesítőidre, hogy eredményesebbek legyenek és ellenőrizd a munkájukat. Valószínű, hogy már most is megvan a saját módszered az értékesítőiddel való együtt [...]

Tudod miért vásároltak tőled?

Értékesítőként a legfontosabb a sikeres üzletkötés. De vajon minden esetben tudod, hogy mi volt az oka annak, hogy megvásárolták az általad kínált terméket vagy szolgáltatást? Hogy azon az áron vették meg, amelyen el akartad adni? Hogy tőled vették meg és nem a konkurenciától? Ha ezekre a kérdésekre tudod a választ, nagyon fontos ütőkártya van a kezedben!Szeretsz kártyázni?Mert ha igen, akkor [...]

Értékesítőként hogyan tudsz talpra állni egy kudarc után?

Mindannyian mások vagyunk. Ki könnyebben lép át dolgokon, nehézségeken, ki nehezebben. Van, akit motiválnak a visszautasítások, van, akit teljesen visszavetnek és elbizonytalanítanak. De van egy jó hírem! Ez is, mint minden más az életben, tanulható, fejleszthető!Mi az igazi különbség két értékesítő között?Nem, nem a termékismeret, a kérdezéstechnika vagy kifogáskezelésben szerzett jártasság! Az igazi különbség, hogy ki milyen módon kezeli a [...]

Mi egy értékesítő feladata?

Értékesítési vezetőként tisztában vagy vele, mi a különbség az eladás és az értékesítés között? A magyar nyelv gyönyörűen megmutatja ezt. Az érték egy pozitívum, értékessé tenni valamit, kiemeli az adott terméket, szolgáltatást a többség közül. Egy értékesítő tehát, nem csupán elad.Ezt kérdezd az értékesítőidtől, hogy megtudd, jól végzi a munkájátAdj nekik egy papírlapot, egy tollat és kérd meg őket, hogy [...]

A sikeres ügyfélszerzés titka

Fogadjunk, hogy már a gondolatra is összerándul a gyomrod. Kezdheted a hívásokat, jön a sok visszautasítás, az utolsó pillanatban történő időpont lemondás. De miért?? Nem lehet, hogy a megszokás rabja vagy? Nem mersz kipróbálni valamit, ami beválhat? De igen, és én segítek neked benne, hogy a könnyebb és eredményesebb utat válaszd. Ajánlom magamat Mielőtt elmész valahová nyaralni, utánanézel az adott [...]

Miben más az értékesítési vezetői képzés, mint a vezetői képzés?

A vezető az vezető, mondhatnák. Akkor miért van külön képzés az értékesítési vezetők részére? Mert az értékesítési vezető olyan, mint a kétéltűek. Egyrészt vezető, másrészt értékesítő. Ezért a képzését is kétfelé érdemes bontani. Mit kell tudni az értékesítőkről? Azt, hogy, ami az erősségük az értékesítés közben, az néha hátrányos lehet a vezetőjük szempontjából. Hogy miért ez a véleményem? Mert egy [...]

Lezárási taktika a sikeres üzletkötés alappillére?!

Sokan kérnek rá, hogy mondjam meg, mi a tuti lezárási taktika, amivel gyorsan, problémamentesen és sikeresen lehet zárni egy tárgyalást. A válasz azonban nem is olyan egyszerű. Hiszen a sikeres lezárási taktika önmagában nem létezik. Ellenben a sikeres tárgyalási taktika igen. Mert a jó befejezés a jó kezdettel indul.Az, hogy odamegyek egy tárgyalásra, eldarálom az ügyfélnek a mondanivalómat és Ő [...]

Te másra bízod a telefonálást? És elégedett vagy az eredményekkel?

Egy ideális világban értékesítőként csak a tárgyalásaidra kell koncentrálnod, az ügyfelek pedig csak jönnek, és jönnek hozzád, szinte maguktól.Hány éves vagy? Te még hiszel a mesékben? Szinte látom, ahogy ülnek a kis telefonos manócskák egy teremben és egyszerre darálják, amikor belépsz: Jó reggelt, kis Gazdám! Miben lehetünk a segítségedre, kis Gazdánk? Ma hány tuti tárgyalási időpontot szervezhetünk le Neked, kis [...]

A Te értékesítőid a kijelölt stratégia szerint dolgoznak?

Értékesítési vezetőként egészen biztosan van egy jól megfogalmazott értékesítési stratégiád. Pontosan tudod, milyen célpiacon akartok dolgozni, kinek akartok eladni, mik a célszámok, mi mutatja meg, hogy te és a csapatod jól dolgoztok és milyen lehetőségeitek vannak még az adott piacban.Ezzel mindenki tisztában van a csapatodon belül?Okkal kérdezlek. A legtöbb képzésen ugyanis az előbb felsoroltakkal az értékesítők nagy része egyáltalán nincs [...]

Évtervezés – Az új év új kihívásokkal jár

Újra itt az év vége és bár már mindjárt itt az új év, még a legnagyobb munkáink hátra vannak ebben az évben. Mégis időt kell szakítani rá, hogy megálljunk és visszanézzünk, mit sikerült elérnünk idén abból, amit szerettünk volna.Az új év új kihívásokkal járAhhoz, hogy meg tudd tervezi az új évedet, tisztán kell látnod, milyen volt az idei. Ehhez pontos [...]

Értékesítőként Te mi alapján mondod meg, hogy jól mennek-e a dolgaid?

Honnan tudod, hogy az adott hónapban mennyire teljesítettél jól? Megérzed? A rutinodnak köszönhetően szinte fillérre meg tudod saccolni, hogy állsz? Vagy döbbenten számolgatsz a hónap végén?Nem elég a hónap végén feleszmélni!Hidd el, nincs annál rosszabb, mint amikor azt hiszed, a hónap végén szép kis összeg figyel majd a bankszámládon, aztán felébredsz és a valóság lesz csak az igazi rémálom! Hogyan [...]

Jól tudsz kérdezni?

Értékesítőként nagyon nem mindegy, hogy merre tereled a beszélgetés fonalát, hogy mennyire mélyen méred fel az ügyfeled vágyait, hogy milyen módon tudsz igényt generálni egy vásárlás iránt. Tudom, hogy mit gondolsz! Hogy megvan az a pár állandó kérdésed, amelyekkel eddig is boldogultál, nem kell ezzel az egésszel ilyen mélységben foglalkozni. Nos, gondolhatod így. De hidd el, minden ezen múlik. [...]

Hogyan adj el pillanatok alatt!

Az egész egy cukrásztanfolyammal kezdődött. Megleptek vele a szülinapomra. Kissé kívülállónak éreztem magam egyedüli férfiként a sok lelkes nő között, de ennél rosszabb kalandba ne legyen részem, gondoltam. És így is lett. Mert soha nem tudhatod, hogy mikor tanulhatsz valami igazán hasznosat. Süti, nem süti Megérkezett a cukrász és pillanatok alatt kiszedte belőlünk, ki kicsoda, miért jött a tanfolyamra, sütött-e [...]

Vezetőként így add át a tudásod, hogy másolható legyél!

Az idejét sem tudod, mióta vezeted a céged? A szakmád minden apró kis titka a kisujjadban van? Szerencsés ember vagy! Bár ehhez, azért lássuk be, nem elég a szerencse! De te valamiért mégsem érzed úgy, hogy tökéletesen működnek a dolgok körülötted?Egy érdekes telefonbeszélgetés világított rá a minap arra, hogy egy igazán sikeres vezetőnek is lehetnek nehézségei.Kimondatlan problémákEgy kedves, régi ügyféllel [...]

Értékesítőként álmodtál már arról, hogy bajnok leszel?

Hírnév, szerencse, és minden, ami vele jár… Ahogy Freddie Mercury énekli a We are the champions-ban.Értékesítőként álmodoztál már arról, hogy bajnok légy? Hogy megtapasztald mindazt, amiről Freddie énekel?Mi is az a bajnokképzés?2012-ben megálmodtam és elindítottam egy értékesítők részére kidolgozott, egyéni képzési programot, melyen azóta nagyon sokan részt vettek. Mi minden évben megnézzük, hogy a nálunk végzettek milyen pozíciót töltenek be [...]

B2B egyenlő B2C? Kinek hogyan értékesíts sikeresen!

Szinte hallom, ahogy felsóhajtasz: már megint egy rohadt hosszú szakmai cikk, amit ha végig bírok olvasni, lehet, hogy semmi hasznom nem lesz belőle, de legalább halálra untat. Ráadásul ha beírom a google-be hogy B2B vagy B2C, legalább ezer, ehhez hasonló cikket találok. Mit is mondhatnék erre? Jogos. Úgyhogy ezt most ne a szakma nagy, ezerszer leírt igazságait tartalmazó cikknek vegyétek, [...]

Értékesítési vezetőként többet akarsz kihozni az embereidből?

Két, a közelmúltban szerzett tapasztalatomat osztom most meg Veletek. Mindkét esetben évek óta jól működő, összeszokott csapattal dolgozó cégnél jártam. Mégis színre kerültek olyan gyengeségek, melyeken könnyen lehet segíteni, mégsem tették meg idáig. Mert változtatni csak azon lehet, amiről tudunk. Kontroll nélkül Az első esetben azt szerették volna megtudni, hogy tudják megtartani a régi ügyfeleket úgy, hogy minél több [...]

Amikor a hóhért akasztják, avagy hogyan adnak el egy értékesítési trénernek…

Az egész egy vízvetővel kezdődött. Tudom, nem hangzik valami izgalmasan. Nem is volt az, legalábbis az elején. Inkább bosszantó, mert értékesítési szakértőként, azzal kellett szembesülnöm, milyen az, amikor egy értékesítő át akar verni. Nem kicsit. Nagyon. Gombhoz a kabátot Szóval, az egyik ablakunkról leesett a vízvető és szerettünk volna valakit találni, aki visszateszi. Hát, találtunk is, csak a mi [...]

Mekkora pluszt jelent, ha a csapat érti, kinek mi a szerepe?

Vezetőként azt gondolhatod, mindenki tudja, mi a munkaköre, mi a feladata, felesleges is erről beszélni. Pedig rengeteg félreértést, felesleges kört, el tudsz kerülni, ha a munkafolyamatokat pontosan leírjátok és mellé rendelitek annak felelősét. Leírom Neked, miért. Mert a mindennapos dolgok sem egyértelműek Egy konkrét példán át mutatom meg Neked, miben tudok [...]

Az kap csokit, aki kér

Emlékszel, milyen más volt a világ, amikor gyerek voltál? Semmi sem volt lehetetlen, és minden csak arra várt, hogy kinyújtsd érte a kezed. Pedig a világ akkor is olyan volt, mint most. Csupán egy valami változott, Te. Kérek, kapok Gyerekként még teljesen természetes, hogy kérünk. Hiszen akkor még tudjuk, hogy egyedül [...]

Kifogáskezelés lépései

Értékesítőként hányszor fektetnek két vállra kifogásokkal? Hányszor adod fel miattuk? Elárulok valamit neked! Ezeknek a kifogásoknak a 98 százaléka nem valós! Ha belemész a játékba és próbálsz megoldást találni rájuk, esélyed sincs az üzletkötésre! Most nincs időm, hogy ezt részletezzem neked, de talán majd két hét múlva írok egy cikket erről. Elhitted? Na erről beszéltem… [...]

Te mennyire vagy jó emberismerő? És mennyire ismered saját magad?

Vannak olyan emberek, akik szinte mindenki számára szimpatikusak. Szerencsések, gondolhatnád, de azért ez jóval több annál. Lehet az ok az illető tudása, de lehet ez egy veleszületett készség. Bármelyikről is van szó, mindenképpen érdemes megfigyelni a viselkedésüket és tanulnod tőlük. Ha egyedül vagy és bemész egy terembe, ahol csupa ismeretlen emberrel találkozol, az emberek hány százaléka fog téged szimpatikusnak [...]

Te hogyan motiválod a munkatársaidat?

Mindenkinek fontos az elismerés, mert erőt merít belőle a folytatáshoz és a fejlődéshez. Vezetőként nagyon fontos tudnod, hogy milyen módon tudod motiválni a munkatársaidat. Hasonlít a motiváció egy kicsit a gyereknevelésre. Minden rosszaság és hiba ellenére a gyerekek is vágynak az elismerésre, hogy megdicsérjék és azt mondják a szülei, hogy büszkék rá. Van, amiből sosem növünk ki. Nézzük meg [...]

Így kezeld az áralkut, hogy Te is jól gyere ki belőle!

Értékesítőként olyan piacon dolgozol, ahol alkudozni szoktak? Miért kezdünk el nyugodt szívvel alkudozni egy fatevére a tunéziai piacon és, miért megyünk bele mindenféle alku nélkül az árba egy belvárosi ékszerboltban, egy aranylánc esetében? Ki dönti el, hogy mikor, miért és hol lehet áralkut kezdeményezni? Szerinted Neked értékesítőként muszáj engedned a vevőnek? Hát nem! Itt is fontos a kölcsönösség elve. [...]