nap
óra
perc
másodperc

Találd meg a Neked szóló
tartalmakat
a tudásbázisban!

Válogass az
ingyenesen elérhető
szakmai anyagainkból!

nap
óra
perc
másodperc

Találd meg a Neked szóló
tartalmakat
a tudásbázisban!

Válogass az
ingyenesen elérhető
szakmai anyagainkból!

Comline magazin

Válj hétről hétre jobb értékesítővé ingyenes és prémium tananyagainkkal.

Mitől jó vezető egy vezető? – Mutatom mi az az 5 dolog, amitől biztosan nem!

Mitől jó egy vezető?

Van néhány fő vonal, de valójában ezer dolgon múlik, hogy tényleg jó vezető legyen valaki. Persze minden helyzet más, lehet hogy neked száz másik képesség kell, mint a szomszéd cégvezetőjének. Sőt, lehet még a konkurenciához is más képességfa jön jól. Hogyan találd ki melyik száz az? Mi annak a hívei vagyunk – legalábbis első körben –, hogy a leggyakoribb rossz szokásokat érdemes kigyomlálni, és azokat átváltani valami jóra. De nálad mik ezek? Röviden a szokásos semmitmondó választ adjuk: Attól függ. Ha hosszabban is érdekel, mivel találkozunk leggyakrabban, olvass tovább.

Mit csinál és mit nem csinál egy jó vezető?

Ahogy írtuk is, ezer dolgon múlik, hogy jó vezető vagy-e, és a legtöbb vezető meg is próbál legalább kétszáz dolgot csinálni is. Ebből aztán változatos mértékű káosz szokott kerekedni. Ahelyett, hogy ezek közül válogatnánk, végigmegyünk néhány gyakori hibán, aminek elkövetésére a legtöbb vezetői pozíció nem csak alkalmat ad, de egyenesen csábít is.

A nosztalgiázás

Rutinosabb vezetők hajlamosak elunni a meetingesdit, stratégiaalkotósdit, magas szintű tervezést. Néha olyan jól esik könyékig gyűrni az inget és „leereszkedni” a konkrét, hús-vér ügyfelekkel és megoldandó feladatokkal viaskodni egy kicsit. Ettől aztán, megijesztett madárrajként rebbennek szét a kollégák az adott feladatról, és eltelik pár nap, mire helyreáll a szokásos menetrend.

Átnyúlás mások feje felett

Ennél még eggyel cifrább, ha egy magasabb szintű vezető valaminek úgy ad prioritást, hogy a feladatkiadás rendes láncolatán átlépve direktben kér meg egy junior kollégát valamire. Ebből aztán három dolog biztosan kisül. A junior kolléga csapot papot félredob, és olyan prioritást kap a „főnök” feladata, mint semmi addig. Az előbbi közvetlen vezetője a megborult allokációk miatt kénytelen még valamilyen folyamatot megborítani, hogy az így hátrébb sorolt feladatok is elvégzésre kerüljenek.

A mikromenedzserkedés

Az előző kettő kombinációja. Úgy teszel mintha lejjebb ereszkednél, de valójában csak az árgus szemed és a követeléseid gyakorisága kerül egy szintbe az alattad dolgozókéval. Nagyon kellemetlen tud lenni a másik oldalon, és nagyon könnyű beleesni. Nem is nagyon lehet leszokni róla, időről-időre a legjobbakkal is előfordul, hogy olyan szorosan fogják a gyeplőt, hogy az már a szekér húzását nehezíti.

A jó vezető nem esik bele a mindent irányítani akarok hibába

A „sirálykodás”

Egyik kedvenc fogalmunk, persze nem azért, mert olyan jót jelent. Először Ken Blanchard – Spencer Johnson: Egyperces menedzsment könyvében találkoztunk vele. Arról a vezetőről szól, aki csak akkor aktivizálja magát, ha az amúgy jól működő(nek hitt) rendszerben valami problémát jelez. Ilyekor aztán, mint a sirályok, berepül, nagy zajt csap, mindenki fejére pottyant, aztán már fel is repült újra a magasba. Ugye nem kell elmondanunk, miért olyan rossz ez? Jellemzően a tapasztalatlan, kevesebb képzésen átesett vezetők tudnak ilyenek lenni.

Visszajelzés hiánya

Népbetegség itthon az érdemi visszajelzések hanyagolása, a one-to-one szitokszó lett itthon, jobban félnek tőle a vezetők lassan, mint az alkalmazottak. Pedig minden csodára képes lehet, amit csak el tudsz képzelni a cégben: Megtáltosodik az alkalmazottad. Elhagyja valamilyen rossz szokását. Magától beszámol a problémákról a cégben. Azt fogja érezni fontos. Nem hagy ott. Neadjisten’ beajánl valakit. Megtudod, hogy miatta van rendben valami, ami régen általános hiba volt az irodában. Meg lehet vele előzni a kellemetlen pillanatokat, azt hogy szankcionálni kelljen. Mindez egy dologban? Igen. Adj feedbacket!

És hogy a címben feltett kérdésre is elkezdjünk pozitív válaszokat is adni:

Mivel foglalkozunk mi a tréningeken?

  • Célok kitűzése
  • Kitartás a célok mellett (következetesség)
  • Rendszerben gondolkodás
  • Folyamatok felépítése a vezetésben
  • Példamutatás (nem feltétlenül személyesen), motiváció

Ha kezdő vezető vagy ezek mentén próbáld felépíteni magad. Ha már gyakorlott vagy, akkor nézd meg, hogy valamit elengedtél-e ezekből? Sodródsz valamilyen rossz tulajdonság felé? Túlterhelt vagy, és kiesett egy fontos aspektus? Tegyük rendbe, találjuk meg együtt.

Tehát, ha ezekből valamire részletesebben kíváncsi vagy, gyere el tréningjeinkre, alaposan körbájárunk minden Téged érdeklő témát. Kis csoportban dolgozunk, minőségi időt szánunk egymásra, hogy minden gyümölcsöt learathassunk, ami a tréningen közösen eltöltött idő alatt szárba szökkent.

Gyere el a vezetői tréningünkre, hogy személyes tapasztalatot szerezz rólunk.

Ha még egy kicsit hallanál a fenti felsorolásról részletesebben, mielőtt döntesz, akkor nézd meg ezt a videót:

Garanciák a sikerre

Hogy lásd mennyire hiszünk a tréningünkben, 100%-os garanciát adunk rá. Ha tréning közben úgy érzed nem azt kaptad amiért jöttél, a tréning teljes árát visszaadjuk Neked.

Képezd magad, és alkalmazd is, amit tanultál. Lehet, hogy tudtad eddig is a fent leírtakat, de ha nem tudod a gyakorlatban alkalmazni és sikerre váltani, akkor ez a tudás jelenleg még nem támogatja a céljaidat. Az önképzéshez találsz tudást a magazinunk többi cikkében vagy a Comline előfizetői csatornáján, ahol a cikkek mellett, egyedi videós tartalmak és esettanulmányok segítenek a fejlődésben.