Comline magazin

Válj hétről hétre jobb értékesítővé ingyenes és prémium tananyagainkkal.

Hogyan növelheted az értékesítést recesszió idején is?

Még nem rúgta ránk az ajtót egy 2008-hoz hasonló világválság, de a recesszió azért szép lassan belopózott a hétköznapokba. Az emberek észrevehetően kevesebbet, és tudatosabban költenek. Ilyenkor pedig a legtöbb cégvezető mély levegőt vesz, és addig húzza össze a nadrágszíját amíg csak tudja, közben pedig keresztbe tett ujjakkal várja, hogy véget érjen, és túlélje a recessziót. 

 

Lehet, hogy meglepődsz azon, amit most mondok, de bizony vagyunk egy páran (magamat is beleértve), akik nemhogy visszaeséssel, vagy a legjobb esetben is stagnálással, hanem növekedéssel számolunk. 

És hogy mindez hogyan lehetséges? A spoilert lejjebb találod a cikkben, részletesen.

 

1. Koncentrálj a már meglévő ügyfelekre

A már meglévő ügyfeleket nem kell többé megszerezned, így sokkal kevesebb energiabefektetéssel éred el őket, mint az új, potenciális ügyfeleket. 

És itt nemcsak arra gondolok, hogy upsell, cross-sell termékeket értékesíts a számukra (erre is, de erről mindjárt részletesebben írok, lejjebb), hanem használd őket egyfajta “márkanagykövetként”. 

Kérd meg az elégedett ügyfeleket, hogy értékeljenek, küldjenek képet, videót, amelyben megmutatják, hogyan használják a termékedet, szolgáltatásodat és hogy ez milyen előnyt jelentett a számukra. 

Ez a fajta social proof hihetetlen mértékben képes megnövelni az értékesítési volument.

 

2. Upsell 

Az upsell, vagyis a felülértékesítés még a virágzó gazdasági helyzetben is jó technika, de recesszió idején még szuperebb ötlet. 

Szorosan kapcsolódik az előző ponthoz, hiszen olyannak kell a terméket értékesítened, aki már vásárolt tőled és bízik benned. Ha például van egy régebbi terméked, és a vevőd ezt szeretné megvásárolni, akkor felajánlhatod számára az újabb változatát. 

Vagy egy még konkrétabb példa: ha van egy közepes méretű zsák kavicsod 1500 forintért, felajánlhatod a nagy zsák kavicsot 2000 forintért. Alig 500 forint a különbség, mégis sokkal nagyobb kiszerelést kap. 

 

3. A cross-sell 

A cross-sell, vagyis keresztértékesítés szintén nagyon jól működik, ha recesszió idején szeretnéd maximalizálni a profitot. Amennyiben például valaki mobiltelefont vásárol tőled, ajánlj hozzá tokot, védőfóliát, biztosítást. 

 

4. Ápold az értékesítési tölcsért

A fentiek nem valósíthatóak meg anélkül, hogy megfelelően törődnél az értékesítési tölcséreddel. A már meglévő ügyfeleknek, vásárlóknak küldj rendszeresen e-mailt, tájékoztasd őket az újdonságokról, akciókról, illetve bizonyos időközönként kérdezd meg, elégedett-e a termékkel/szolgáltatással és tudsz-e bármiben segíteni.

Akárcsak a meglévő, úgy a potenciális ügyfeleket sem szabad elhanyagolni, sőt! Vizsgáld meg, hogyan konvertálhatod őket ügyfelekké. Gondolj bele, ha egy 1000 fős listából csak 1,5%-os konverziót érsz el, máris lett 15 új ügyfeled. 

 

5. Vizsgáld meg az értékeket

Recesszió idején mindenki kevesebbet költ, és sokkal tudatosabban. Az árakon nem érdemes faragni (bár recesszió idején egy-egy akció nagyon csábító, így érdemes alkalmazni). 

Sokkal fontosabb megvizsgálni azt, hogy milyen plusz értékeket tudsz hozzáadni, kommunikálni az ügyfél részére a termékkel, szolgáltatással kapcsolatban. Ez lehet új funkció, kiterjesztett garancia, a különböző csomagok átstrukturálása satöbbi. 

 

6. Csakis az adatok alapján dönts

Talán mondanom sem kell, hogy minden döntést adatokkal kell alátámasztanod: egyébként sem, de recesszió idején pedig pláne nem engedheted meg magadnak azt a luxust, hogy pusztán a megérzéseidre hagyatkozz. 

Ezért is fontosak a riportálások, a teljesítménymonitorozás és adott esetben a CRM használata, hiszen ezek mind-mind megkönnyítik a döntést. 

 

A recesszió egy lehetőség

Mégpedig annak a lehetősége, hogy megelőzd a konkurenciát. Ilyenkor mindenki tartalékot képez, leépít, meghúzza a költségvetést, kevesebbet költ marketingre és még sorolhatnám. Emiatt rengeteg lehetőség rejlik ebben az időszakban. 

 

Ezek pedig nemcsak üres szavak, hiszen jelenleg is együtt dolgozunk 17 olyan céggel, akik még most, ebben az időszakban is jelentős teljesítmény- (és persze profit-) növekedést tudnak felmutatni. 

 

Ezért is gondoltuk, hogy itt az ideje megosztani a tapasztalatokat egy vezetői csúcstalálkozó keretén belül. Itt egy olyan támogató közösséget kapsz, ahol adatokkal tudják alátámasztani, mit miért és hogyan alkalmaztak, és ezzel milyen eredményt értek el.

 

Gyanítom, hogy nem szeretnéd ezüst tálcán átnyújtani a helyedet a konkurenciának; úgyhogy kattints a részletekért:

https://comline.hu/az-elet-a-belso-savban-vezetoi-csucstalalkozo/