Comline magazin

Válj hétről hétre jobb értékesítővé ingyenes és prémium tananyagainkkal.

Cégállapot felmérése: hol tartasz a fejlődés útján?

Ahogyan az emberek, úgy a vállalatok életében is vannak különböző ciklusok, amelyeket több szakaszra is lehet bontani. 

 

Ezek: 

  • az embrió szakasz
  • a növekedési szakasz
  • a felszállási szakasz
  • az érettségi szakasz
  • és a hanyatlás szakasza. 

 

Minden egyes szakasznak megvannak a maga erősségei, gyengeségei, az hogy melyik igényel több figyelmet és melyek azok, amikre kevésbé kell összpontosítani. Azonban honnan tudhatod vagy tudhatjuk, hogy cégünk, vagy tudjuk, hogy a cégünk melyik adott ciklusban van? 

 

Ehhez ad mankót a cégállapot analízisünk, amely feltárja a problémákat, erősségeket és azokat a területeket, amelyek azonnali beavatkozást igényelnek. 

 

Hogyan mérjük fel a céged állapotát? 

Ahhoz, hogy megtudjuk, a cégednek milyen erősségei, gyengeségei vannak, egy összesen 100 kérdésből álló kérdőívet küldünk számodra, ami több területet is érint. 

 

1. terület: ügyvezetés

Az első terület egy átfogó képet ad a céged állapotáról. 

 

Ebben az esetben azt térképezzük fel, hogy mennyire van ténylegesen stratégia, mennyire piacképes a termék, a szolgáltatás; és hogy mennyire vezet valójában a vezető. 

 

Amennyiben ugyanis bármelyik pillér is ingatag lábakon áll, az hatással lehet a cég egészének működésére, így végső soron arra is, mennyire profitábilis a vállalat. Könnyen lehet ugyanis, hogy egy-egy területben sokkal több potenciál van, amit valami miatt nem tudtok kiaknázni. 

 

Egy átfogó analízissel és tanácsadással így jelentősen megnövelhető a cég bevétele.

 

2. terület HR

Ezt követően a szervezettel, személyzettel kapcsolatos témakört járjuk körbe. 

 

Olyan fontos kérdésekkel foglalkozunk, mint például, hogy van-e kialakított szervezet, mik a folyamatok, megvan-e a csapat motivációja, kohéziója, milyen a csapatmunka. 

 

Nagyon sok helyen látjuk azt, hogy elmarad a megfelelő teljesítménymérés, és azt, hogy a fizetési rendszer nem kellőképpen rendszerezett. Ez pedig – és most visszafelé haladunk a folyamatban – hatással van a csapat dinamikájára, motivációjára. 

 

Egy jó teljesítményelemző, és -ösztönző rendszerrel pedig nagyon sokat nyerhettek. 

 

3. terület: marketing és értékesítés 

Nagyon fontos, hogy megfelelően határoztátok-e meg a célcsoportot, és hogy hozzájuk viszonyítva milyen a termék vagy szolgáltatás árazása. 

 

Nem is hinnéd, mennyien esnek abba a hibába, hogy alul- vagy felüláraznak egy terméket, ami pedig elriasztja a potenciális vásárlókat, ügyfeleket. 

 

Szintén nem elhanyagolható szempont, hogy a marketingstratégiát úgy alakítsd ki, hogy az adott célközönségnek szóljon, mint ahogyan az is, hogy a megfelelő csatornákon próbálod-e elérni őket. 

 

Az értékesítés szemszögéből nézve pedig analizálni kell azt, hogy az értékesítőid mennyire “értékesítenek jól”, mennyi milyen vagy a mennyi nem kell, vagy a milyen üzletet hoznak, illetve mekkora hatékonysággal dolgoznak. Hiszen végső soron ez az, ami a cég számára biztos bevételi forrást és stabilitást jelent. 

 

4. terület: pénzügyek

Ahhoz, hogy egy cég hosszú távon is rentábilis legyen, szükség van egy megfelelően kezelhető pénzügyi rendszerre, valamint tartalékokra. 

 

Ehhez természetesen az is kell, hogy a kintlévőségeket a lehető legkisebbre csökkentsd, valamint hogy a bevételeket és a kiadásokat tudatosan, fegyelmezetten menedzseld. 

 

Az ezen a területen végzett analízisünk segítségével rávilágítunk azokra a pontokra, amelyek fejlesztésre szorulnak, hogy a cash-flow a lehető legoptimálisabb legyen. 

 

5. terület: szolgáltatás/kereskedés/gyártás

Meg kell határozni, hogy a cégen belül megvannak-e az egyes szerepkörök, a megfelelő vállalati hierarchia, illetve hogy az egyes szereplők a tevékenységeket megfelelően, és jó minőségben végzik-e.

 

Egy hatékony és szervezett, egymással jól kommunikáló csapat ugyanis hihetetlen jó eredményeket képes elérni, és vice versa: ha vannak hiányosságok, elakadások, akkor az alapvetően rombolja a hatékonyságot, a minőséget és a vállalat reputációját. 



6. terület: a minőségbiztosítás 

Már az is fontos kérdés, hogy van-e egyáltalán minőségbiztosítás, van-e erre know-how, vannak-e alapvető irányelvek, és ha igen akkor azok mennyire működőképesek. 

 

Amennyiben ugyanis léteznek vissza-visszatérő hibák, akkor azokat lehet fejleszteni, vagy akár automatizálni a folyamatot, hogy a jövőben ne ismétlődhessenek meg. 

 

Szintén fontos, hogy a hibákat hogyan kezeli a személyzet, és mennyire korrigálják jól ezeket a problematikákat. 

 

7. terület PR és új ügyfelek 

A kapott válaszok alapján meghatározzuk, vannak-e a cégnél  vadász (hunter) értékesítők, akik új ügyfeleket hoznak, ha pedig igen, akkor van-e erre egy kialakult CRM, ahol tudják őket rögzíteni. 

 

A marketing és az értékesítési tölcsér szempontjából ugyanis fontos, hogy rögzítsétek ezeket mint ahogyan az is, hogy megfelelően szegmentáljátok őket. 

 

Az elemzés kiértékelése

A kapott válaszok alapján kirajzolódik egy olyan grafikon, amely alapján megállapítható, hogy a cég az egyes területeken milyen állapotban van. 

 

A legjobb az, ha az ügyvezető és a felső vezetői kör is kitölti a felmérést, hiszen a grafikokon belül láthatjuk, hol vannak egyezések és eltérések, véleménykülönbségek. Ezekre a neuralgikus pontokra érdemes ugyanis koncentrálni, hiszen ezek segítségével lehet kiaknázni a cégben rejlő tartalékokat, potenciált. 

 

Készen állsz, hogy egy új szintre tekerd fel a céged működését? 

A cégállapot felmérő analízis kitöltése 30-40 percet vesz igénybe, és mindössze bruttó 25.400 forintba kerül. Ezzel a kis pénz- és időbeli befektetéssel azonban közösen megalapozhatjuk, a céged hosszú távú jövőjét mégpedig úgy, hogy exponenciálisan, rakétaként emelkedjen a profit-görbe.