Comline magazin

Válj hétről hétre jobb értékesítővé ingyenes és prémium tananyagainkkal.

A sikeres eladás trükkjei

Sok értékesítő böngészi rendszeresen az internetet a sikeres eladás trükkjei után kutatva. Valamint szívesen beszélgetnek olyan öreg rókákkal, akik különböző sikeres eladási trükkökről mesélnek a történeteikben. Ezek szinte kivétel nélkül jól hangzó fogások, amelyek akár még működhettek is az adott szituációban, a mesélő személy számára.

A probléma mélyén azonban, az igazi kérdés az, hogy miért kutat egy értékesítő trükkök és praktikák után? Leggyakrabban azért, mert bizonytalan az értékesítési technikájának alkalmazása közben. Míg a jól bevált értékesítési módszerek nem ismertek a számára, vagy nem elég gyakorlott azok használatában.

Fontos leszögeznem, hogy az eladási trükkök nem pótolhatják a bevált módszereket. Azok ugyanis nem technológiák. Más szóval nem vihetők át könnyen egyik emberről a másikra, egyik szituációról a másikra. Azok a trénerek, akik a sikeres eladás trükkjeit tanítják, hozzá is fűzik, hogy azért kell sok tucat trükkel rendelkeznie egy értékesítőnek, mert a különböző helyzetekben más-más trükköt érdemes előhúzni a kalapból.

Kipróbált értékesítési módszerek

Ezért a sikeres eladás trükkjei helyett, érdemesebb a sikeres értékesítés módszertanát felkutatnunk. A legátfogóbb értékesítési technológia az, hogy az értékesítést egy pontos mintát követő folyamatnak tekintjük, amelyen az értékesítőnek lépésről-lépésre végig kell vinnie az ügyféljelöltet. Csak minden egyes lépés pontos és eredményes végrehajtása juttatja el a jelöltet arra a pontra, hogy tudatosan meg tudja vásárolni a számára megfelelő megoldást nyújtó terméket/szolgáltatást. Erről bővebben írtam a könyvemben: “Az értékesítés nem szerencsejáték”

Egy értékesítőnek szükséges ismernie a teljes értékesítési folyamatot és annak minden lépését részleteiben, valamint tisztán értenie, hogy az egyes lépéseken milyen eredményt kellene elérnie. Különben vagy nem jön létre az értékesítés, vagy valamilyen módon sérülni fog az értékesítő és az ügyfél kapcsolata, és minden bizonnyal az ügyfél érdeke is.

Egy másik meglehetősen átfogó technológia létezik a kommunikáció területén, ami még magánál az értékesítésnél is szélesebb körű. Ez tartalmazza a sikeres kommunikációhoz szükséges összes tényezőt, valamint azt, hogyan tudja egy értékesítő folyamatosan magánál tartani a kommunikáció irányítását. Másrészt az is része ennek a területnek, hogy hogyan építsük fel a bizalmat az ügyfeleinkkel, és mik az értékesítő és az ügyfél közti megértés összetevői.

Egy profi értékesítőnek azt is érdemes ismernie, hogy milyen módszerrel tudja automatikusan megszerezni egy alapból érdektelen ügyfél figyelmét. Vagy azt, hogy milyen két alapvető, és kilenc kiegészítő típusba lehet besorolni az ügyfeleket. Ugyanis minden egyes típus más-más megközelítést igényel az értékesítőtől. És amennyiben egy bizonyos típusú ügyfelet, egy másik típushoz illő hozzáállással közelítünk meg, az eladási esélyeink drasztikusan csökkennek.

A Comline értékesítési képzésein nem a sikeres eladás trükkjei a tananyag. Hanem az összes olyan, gyakorlatban kipróbált, és hosszú évek óta sikeresen működő értékesítési technológia és módszer. Ezeket alaposan elsajátítják a nálunk tanuló értékesítők. Miközben mindegyiket addig gyakoroltatjuk velük tényleges értékesítési szituációkat imitáló szerepjátékok segítségével, amíg azok használata készségszintre nem kerül náluk.

Kattints a képre és tudj meg többet az értékesítési képzésünkről.