Comline magazin

Válj hétről hétre jobb értékesítővé ingyenes és prémium tananyagainkkal.

A hatékony vezetés

Egy vállalkozás vezetésének hatékonyságát nem olyan egyszerű mérni, mint bizonyos fizikai jellegű termelési folyamatokét. A fizikai folyamatokban a hatékonyságot általában az egységnyi nyersanyag és energia bevitelre eső termelésként értelmezzük. Egy fizikai dolgozó esetén pedig az egységnyi idő alatt előállított munkadarabok számaként. De hogyan lehetne mérni egy vezető vagy általában a vezetés hatékonyságát? Mi egy vezető nyersanyaga és elvárt eredménye?

A hatékony vezetés természetesen megítélhető lenne pusztán szubjektív alapon. Például mondhatnánk, hogy a vállalkozásunk vezetése hatékony, mert a kollégák jól érzik magukat a munkahelyükön. Esetleg azt, hogy a cégünk vezetése hatékony, mert végső soron jól megy a cég, elégedettek a tulajdonosok. A tőzsdei vállalatok pedig általában a tőzsdei értékük változásával mérik a hatékony vezetés szintjét.

Egy vezetőtől elvárt eredmény

Ideális esetben egy vezető nem végez „termelő munkát”. Azaz nem, vagy alig folyik bele a területe szakfeladatainak végzésébe. Ez persze nem igaz akkor, ha a vezetőnek csupán néhány beosztottja van. Ilyenkor a cég vagy a csoport mérete, vagy szervezettségi szintje még nem teszi lehetővé a teljes idős vezetői munkát. De azon vezetőknek, akik már beosztott vezetőkkel dolgoznak, vagy tizenöt-húsznál több beosztottjuk van, elsősorban csak a vezetéssel kellene foglalkozniuk.

Kérdés, hogy mi adja egy vezető értékét, ha nem vesz részt a vállalkozás termelési folyamataiban? Természetesen az, hogy vezetőként létrehoz, felépít, működtet és továbbfejleszt egy csoportot, vagy termelési egységet a vezetői területén. Tehát a vezetőtől elvárható eredmény, az egy működő és termelő szervezeti rész.

Ahelyett, hogy a vezető maga végezné el a munkát, vagy annak egy részét, eléri, hogy létrejöjjön egy olyan termelő egység a vezetése alatt, amely sokkal többet képes termelni annál, mint amit ő valaha is tudna egyedül. De ennek az eredménynek az elérése bizony folyamatos erőfeszítést és komoly vezetői szaktudást igényel.

A vezetés szükségessége

Hatékony és működő csoportok nem jönnek létre maguktól, és nem termelnek nagy mennyiségben és magas minőségben. Talán közhely, de az embereket tényleg vezetni kell.

És ennek semmi köze az egyéni képességekhez vagy hozzáálláshoz. Nem azért szükséges a vezetés a csoport élén, mert a csoport minden tagját egyénileg pátyolgatni vagy épp hajszolni kellene.

Vezetés hiányában a szervezetek egyszerűen a széthullás irányába haladnak. Ez egy természeti törvénynek tűnik. Minden csoport, minden vállalkozás szervezettsége folyamatosan csökkenne, ha nem állna az élén egy vezető, aki a jelenlétével, a céljaival, terveivel, döntéseivel, utasításaival, és a folyamatos koordinációs erőfeszítéseivel sínen tartja a dolgokat.

Természetesen egy jó vezető egyénként is pozitív hatással van a beosztottaira. Olyan nekik, mint egy sportolónak az edzője. Ott van, amikor a dolgok túl keménnyé válnak, és megadja azt a kis lökést, ami ahhoz kell, hogy a dolgozók ne adják fel, vagy egy picit tovább tartsanak ki. És pont ez a kis plusz erőfeszítés választja el a kudarcot a sikertől. Ezáltal nőnek az egyéni teljesítmények, és növekszik a csapat összesített eredménye is.

A vezető hatékonyságának mérése

Talán lehetséges lenne mérni, hogy egy vezető hányszor nyújtott segítséget a beosztottainak egy héten. Vagy akár azt is, hogy mi mindent tett meg a csoportja szervezettségének javításáért. Esetleg a koordinációval töltött idejét.

Egy sportedző eredményességének végső mércéje a csapata sikere és elért helyezése. Példát követve egy vezető hatékonyságát is legjobban a csoportja termelésének növekedésén keresztül lehet lemérni. Hiszen minden vezetői akciónak végső soron a termelés növekedéséhez kell vezetnie.

Lehet, hogy egy vezető jobban megszervezi a termelési vonalakat. Lehet, hogy képzi a beosztottait egy új eljárásra, illetve munkaköri leírásokat készít nekik. Korrigálja az egyik munkatársát, majd 2 napig beosztja egy gyakorlott kolléga felügyelete alá. Esetleg fegyelmez valakit. Vagy új munkatársat vesz fel, hogy ezáltal bővítse a területét.

Minden vezetői tevékenység célja a vezető területén a hatékonyság javítása, valamint a nagyobb termelési mennyiség és a javuló minőség elérése. És miközben egy munkatárs elérheti a 8 óra alatt, minőségben előállítható termékek maximumát, egy vezető elvben korlátlanul növelheti és fejlesztheti a területe termelését.

Az értékesítési vezetők hatékonyságának javításával kapcsolatosan tartunk egy tréninget. Ezen a tréningen szó lesz a teljesítmény mérésről és fokozásáról. Az értékesítők motiválásáról, teljesítményük fokozásáról és irányításáról is. További információkért kattints a képre!

Cím

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.

Cím

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.

Cím

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.

Cím

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.