Találd meg a Neked szóló
tartalmakat
a tudásbázisban!

Válogass az
ingyenesen elérhető
szakmai anyagainkból!

Találd meg a Neked szóló
tartalmakat
a tudásbázisban!

Válogass az
ingyenesen elérhető
szakmai anyagainkból!

Comline magazin

Válj hétről hétre jobb értékesítővé ingyenes és prémium tananyagainkkal.

Mi az, amit nem mutat meg a próbavásárlás az értékesítőidről?

Te elégedett vagy az értékesítőiddel? Mit csinálnak, ha megtudják, hogy próbavásárlás volt náluk, de az nem sikerült túl fényesen? A jó értékesítő jól magyaráz, és azt is jól magyarázza, ha valami nem úgy sült el. Mikor ilyen problémába futottunk, legtöbbször nem az értékesítőkkel volt a probléma, és nem is a próbavásárlással. Nem, természetesen a termékkel sem.
Na, de akkor mi van még?

„Az nem olyan, mint az igazi.” „Láttam, hogy próbavásárló, rögtön lerí az ilyenekről, és akkor máshogy állok hozzá.” – Ha hallottad már ezeket a mondatokat, vagy hasonlót próbavásárlás kapcsán, olvass tovább, neked írtam ezt a cikket:

Úgy néz ki kimaradt a folyamatmenedzsment, pedig van!

Léteznek olyan vállalkozások, üzletek, ahol időről-időre minősítik az értékesítési hálózatot, mégis stagnálnak. Egy átlagos értékesítői csapat 70%-os eredmény körül mozog, néha 60%-ig is lemennek az átlagos értékelések.

Azt hinné az ember, hogy nincs megtervezve, hogy mi a folyamat, ami szerint dolgoznak. Valójában az értékesítőiddel legtöbbször nem azt kell átvenni, hogy tudják-e mit csináljanak.Látták a folyamatot, valamikor, régen. Csak nem mondta el nekik senki, hogy mi értelme van egyes részeknek. Az értékesítők pedig nem hülyék, ha úgy látják, hogy valaminek nincs értelme, azt nem csinálják. Mennek a bevált rutinjaik szerint, és csak a hasznosnak vélt részekkel dolgoznak a folyamatból.

a próbavásárlás megmutatja, hogy mennyire követik az értékesítők a kijelölt utat
Biztos, hogy minden értékesítőd 100%-osan érti az értékesítési folyamatotok összes részét? Vagy inkább megy a saját feje után?

Válaszok a miértekre?

Sok helyen drága pénzen kialakítják az ideális, extrahatékony folyamatot, aztán a leírást odadugják az értékesítő orra alá, esetleg kap egy gyorstalpalót. Nem mondjuk, hogy ez nálatok is így van. De minden értékesítő tudja, hogy az egyes folyamatelemeknek mi a haszna? Miért fontosak? Mi lenne, ha elmagyaráznánk neki ezt, sőt, ő maga jönne rá, hogy amúgy ezek jó dolgok, és bosszankodna, miért nem használta eddig?

Sőt, miközben ezen gondolkodik, a többiekkel összedugva a fejét, rájön, hogy ha egy kicsit csavar valamelyik részen, akkor teljesen illik a stílusához, az ügyfélkezelési módszereihez. (Ha szeretsz olvasni, akkor itt a „Miért?” téma egyik legzseniálisabb könyve.)

Csoportmunka a szóló értékesítőknek?

Az értékesítők leszűkített folyamataikban, amiket jelenleg használnak, szinte biztos akad jó pár olyan szuper trükk vagy tipp, amit a többiek nem ismernek. Jó mediációval a csoportmunka végére nem csak az az információ lesz így mindenkié, amit ott helyben kimunkálnak maguknak, és amihez a fogódzókat mi megadjuk, hanemezek a belső rutinok is körbejárnak. Ezek mögött sokszor nagyobb hitelességet éreznek, mint a tudás mögött, amit kívülről próbálunk bevinni, hiszen kollégáktól hallják. A kettőt kombinálva pedig igen hasznos útravalót tudnak a napi munkavégzéshez hazavinni.

Érdemes az értékesítők rutinját az általunk átadott és megtanítani kívánt információkkal keverni, így nem csak eredményesebb lesz a képzés, de hitelesebb is.

Gyakorolni, gyakorolni

A rövid tréningek legnagyobb hasznát sokan az ingyen pogácsában és a catering szünetben mérik. A többség már elkönyvelte, hogy néha ilyenen is kell egy fél, rosszabb esetben 1-2 napot dekkolnia, aztán mehet vissza dolgozni. Sok tréningen még mindig próbálkoznak a nagy megfejtésekkel, tuti egy mondatos megoldásokkal.

Mi a gyakorlatokat ott helyben elkezdjük, megcsináljuk többször, közben megkeressük, hol lehet őket személyre szabni, hogy mindenki a saját válaszát találja meg, és a neki való gyakorlatoknak üljön neki. Szeretjük az elvont tudást is, de nem hisszük, hogy ide való. A csodaszereket szintén nem szívleljük.

Minden képzésünk alapelve, hogy a kitartó, következetes, okos gyakorlás a fejlődés motorja, ez kulcsmotívum ezen a tréningen is.

Ha kíváncsi vagy az utolsó ilyen foglalkozásunk sztorijaira és tapasztalataira, nézz bele ebbe a videóba:

Elégedett vagy az értékesítőiddel?

Ha nálatok is van próbavásárlás, és nem vagy elégedett az eredménnyel, de kimagyarázzák az értékesítők magukat, hozd el őket hozzánk. Itt is kimagyarázhatják magukat, csak itt élvezik és tanulnak majd belőle, tőlünk, és egymástól.

Gyere el a vezetőknek szóló tréningünkre, ahol megismerhetsz minket személyesen is és azt a módszert is, amivel mérhető eredmény növekedést tudunk elérni az értékesítőidnél!

Hogy lásd mennyire hiszünk a tréningünkben, 100%-os garanciát adunk rá. Ha úgy érzed nem azt kaptad amiért jöttél, a tréning teljes árát visszaadjuk Neked.

Ha már voltál képzésünkön és tetszik amit csinálunk, vagy ha az értékesítőid már szárnyalnak, de úgy érzed mehetne még jobban a cégnek, akkor csatlakoz a Comline előfizetői csatornájára. Ahol rendszeresen publikáljuk friss cikkeinket, videó és hanganyagainkat.