Hatékony értékesítési folyamatok, elégedett ügyfelek
– konzultáció –

Ezt a konzultációt akkor érdemes megrendelni egy vezetőnek, amikor:

  • Amikor egyet nem értések vannak az értékesítők és a szervezet egyéb részei között.

  • Amikor egyre több az ügyfelek felöl jövő reklamáció.

  • Amikor erős az árverseny, és a legkisebb hatékonyságnövekedés is piaci előnyt jelent

  • Amikor a belső hatékonyságnövelés a stratégia része.

  • Amikor a szervezetben „egymásra mutogatás” van és senki nem akar teljes felelősséget vállalni az ügyfelekért és elégedettségükért.

  • Amikor túl nagy a fluktuáció, és káosz van a csapatban.

  • Amikor hibás teljesítések okoznak konkrét ügyfél és bevétel veszteséget a cégnek.

Mit nyersz vele mint vezető

Mennyivel lenne könnyebb a helyzeted vezetőként, ha az értékesítési és termelési folyamataid nem egymást lassítanák és akadályoznák, hanem egymást erősítve a lehető leggyorsabban, legjobb minőségben leszolgáltatásra kerülne a terméked/szolgáltatásod. Ahol a folyamat minden lépése biztosítja, hogy elégedett legyen az ügyfél, miközben a cég profitja sem csökken.

Ezzel a konzultációval ezt teremtjük meg együtt. A folyamat kidolgozását követően megismeri azt a teljes cég és bevezetésre kerül. Ez alapján nem csak javul az egyetértés a cégen belül, hanem nőni fog a termelési hatékonyság is.

Mit nyernek vele az értékesítők

Segítséget és támogatást kap a pénzügy és a termelés/szolgáltatási részleg munkatársai részéről. Ezáltal magabiztosan tudja a céget képviselni az ügyfél irányába és garantálni tudja az ügyfélnek az elégedettségét. Így nem csak könnyebben tud szerződést kötni, de az újra értékesítésnek és az ügyfél ajánlásoknak is stabil alapot épít.

Hatékony értékesítési folyamatok, elégedett ügyfelek – konzultáció

Ezt a lépést minden esetben érdemes megcsinálni, amikor a belső folyamatok szervezettsége, standarditása nem éri el a piaci követelmények szintjét és e-miatt értékes ügyfeleket veszíthet a cég, vagy az értékesítő. Továbbá, minden olyan esetben, amikor gyakoriak az ügyfélpanaszok, hibás teljesítések és az abból adódó jóvátételek, veszteségek.

A konzultáció célja: értékesítési nézőpontból átvilágítani a folyamatokat az ügyfélkapcsolat felvételétől, az ajánlatadáson keresztül, a szerződéskötésen át, a számlázáson keresztül, a tényleges teljesítésig (kiszállítás, szolgáltatás) és ügyfél elégedettség ellenőrzésig.

Ehhez a vezetőkkel közösen dolgozunk:

  • Úgynevezett részterméklista elkészítése a kapcsolatfelvételtől a szolgáltatás/termék ügyfélhez való eljuttatásáig. A szolgáltatás mindegyik lépésnél mi az az ideális állapot, amit el kell érni.
  • A részterméklista alapján áramlási tábla elkészítése, ami alapján mindenki képes látni, hogy honnan-hova-mi áramlik a mindennapi munka során.
  • Az áramlási tábla alapján a munkakörök pontosítása, felelősségi körök pontosítása, a munkakörökhöz teljesítmény mérőszámok rendelése.
  • A kidolgozott áramlási tábla, munkakörök, felelősségi körök ismertté tétele, gyakorlatba beültetése.
  • Folyamatjavító program elindítása a mindennapi munkába, a változtatások megszilárdítása.

A közös munka során, ügyfélközpontú szemlélettel világítjuk át a teljes termelési/szolgáltatási folyamatot az értékesítéstől a minőségbiztosításig.

A cél az, hogy megtaláljunk minden szabályozatlanságot, minden „szokásjogon” alapuló gyakorlatot, ami ma már nem szolgálja a piac, az ügyfél, és a cég érdekeit.

Az elvégzett munka eredményeként, a vezetők látják a teljes folyamatot, kidolgozzák a folyamatok elvégzéséhez szükséges feltételeket, követelményeket. A szervezetben esetlegesen jelen lévő konfliktusok forrásait meg tudják szüntetni.

A program eredményeként előáll az az áramlási tábla, ami 100%-ban mutatja a jelenlegi értékesítési, pénzügyi és termelési/szolgáltatási folyamatot, lépésről-lépésre.

Időbeosztás

A hatékony értékesítési folyamatok, elégedett ügyfelek – konzultáció tervezett idő beosztása: 5 x 1 nap.

  • 1-2. nap részterméklista elkészítése az értékesítéstől a minőségbiztosításig
  • nap áramlási tábla elkészítése
  • nap munkakörök, felelősségi körök pontosítása, munkakörökhöz tartozó teljesítmény mérőszámok meghatározása
  • nap a teljes folyamat ismertté tétele a csapat számára, a teljes egyetértés eléréséig

Megrendelés menete

Első lépésben töltsd ki az űrlapot. Ezt követően felveszi egyik kollégám veled a kapcsolatot és egyeztet egy személyes találkozót, ahol egyeztetjük a meglévő nehézségeket, a kitűzött célokat és elvárásokat. Ezt követően megegyezünk a konzultáció pontos menetében és időpontjában. Megkötjük a szerződést és elindulunk az értékesítés fejlesztésének útján.